FOTO Chermeză - mamut pentru o bucăţică de autostradă. Constructorii au sărbătorit în tunel, locuitorii din Sebeş ies în stradă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autorităţile din oraşul Sebeş pregătesc o mare sărbătoare locală în semn de mulţumire faţă de finalizarea lucrărilor la Autostrada Orăştie - Sibiu. Trei loturi ale autostrăzii, în lungime de circa 63 de kilometri, vor fi inaugurate şi deschise circulaţiei auto joi, 19 decembrie.

Lotul 2 al autostrăzii asigură şi ocolirea Sebeşului, astfel încât zecile de mii de autovehicule care trec în prezent pe DN1 nu vor mai traversa oraşul. Potrivit viceprimarului Adrian Bogdan, sărbătoarea se va numi „Sebeşul fără poluare“ şi va consta în două evenimente distincte. De la ora 17.00 locuitorii care au maşini sunt invitaţi să participe la un marş prin oraşul eliberat de camioanele şi TIR-urile care îl blochează la ora actuală.

Ulterior, în piaţa din faţa Primăriei, va avea loc un spectacol la care vor participa formaţii locale. Autostrada în zona de ocolire a oraşului Sebeş se întinde pe o lungime de 8 kilometri, cu puncte de acces în zona Vinţişoara şi la ieşire din Sebeş spre Sibiu. Pentru legătura cu DN1 a fost construit nodul rutier de la Lancrăm.

Alături de tronsonul nr. 2, vor fi deschise joi circulaţiei tronsoanele 1 şi 4. Termenul iniţial de terminare a lucrărilor a fost aprilie 2013, apoi fiind devansat pentru august, septembrie, noiembrie şi acum, decembrie. Prelungirea termenului de finalizare a fost determinată de apariţia unor probleme la construcţia unor poduri sau la mutarea unor reţele electrice.

Întârziere de un an pentru tronsonul 3

Tronsonul Orăştie – Vinţişoara (lotul 1) are 24 de kilometri, iar lucrările au fost executate de compania austriacă Strabag. Valoarea investiţiei este de 551 milioane de lei, fără TVA. Au fost construite 28 de poduri şi pasaje şi 37 de podeţe. Pentru realizarea acestui lot au fost excavaţi 9 milioane de metri cubi de pământ şi au fost turnaţi 330.000 de tone de asfalt. Tronsonul face joncţiunea cu autostrada Deva - Orăştie, în lungime de 32,5 de kilometri. 

image

Trosonul Vinţişoara – Cunţa (lotul 2) a fost executat de asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering, are o lungime de 19 km şi a costat 377 milioane de lei. La Cunţa a fost construit un sens giratoriu, care să asigure ieşirea pe DN1, în condiţiile în care lotul 3 nu este finalizat. Pe traseul lotului 2 au fost construite 13 poduri, trei pasaje pe autostradă, un viaduct, un tunel peste calea ferată, un spaţiu de servicii şi nodul rutier de la Lancrăm.

Tronsonul 3, în lungime de aproximativ 21 de kiloemtri, între Cunţa (Alba) şi Sălişte (Sibiu) va fi finalizat în octombrie 2014. Întârzierea este determinate de alunecările de teren ce au avut loc pe porţiuni întinse ale autostrăzii, lucru care a determinat şi creşterea costurilor cu 20 la sută. Iniţial, lotul 3 a fost adjudecat la licitaţie la valoarea de 605 milioane de lei fără TVA. Lucrările sunt realizate de compania italiană Impreglio.

Se inaugurează şi un tronson din autostrada Lugoj-Deva

Lotul 4 din autostrada Orăştie - Sibiu, ce va fi ianugurat tot joi, are o lungime de 16,2 kilometri şi se întinde de la Sălişte, la capătul centurii ocolitoare a municipiului Sibiu, valoarea contractului fiind de 484 milioane lei fără TVA. Tronsonul, realizat de asocierea firmelor Astaldi SpA - Euro Construct Trading 98 SRL - Astalrom SA, cuprinde două noduri rutiere, două viaducte de 925 metri, două poduri de 42 metri, patru pasaje peste autostradă de 26 metri, două pasaje peste calea ferată de 40 de metri şi primul tunel de autostradă din ţară, lung de 340 de metri. De asemenea, oficialii CNADNR au anunţat că în aceeaşi zi va fi inaugurat şi primul lot al tronsonului Lugoj-Deva în lungime de 27,4 kilometri. 

Mega-evenimentul este pregătit cu mare atenţie, având în vedere că este aşteptată prezenţa premierului Victor Ponta, respectiv a ministrului Dan Şova. Dacă nu se schimbă nimic, primul-ministru va tăia în 19 decembrie panglici la circa 100 de kilometri de autostradă, un record pentru România ultimilor ani. Lucrările la autostrada Sibiu - Orăştie au debutat în octombrie 2011, în prezenţa premierului de atunci, Emil Boc şi a fostului ministru Anca Boagiu.

Chef cu grătare în tunelul autostrăzii Orăştie-Sibiu

Finalizarea lucrărilor la tronsonul patru al autostrăzii Sibiu-Orăştie a fost marcată de cei care au lucrat pe şantierul de aici într-un mod cel puţin inedit. Peste 400 de muncitori au luat parte la o petrecere organizată la Săcel, în primul tunel de autostradă din România. În tunelul care măsoară 340 de metri au fost întinse mese pe care au fost aşezate platouri cu mâncare şi s-au 

încins grătarele, pe care au fost prăjiţi cârnaţi.

Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii de firme Astaldi SpA - Euro Construct Trading 98 SRL - Astalrom SA, care a construit acest tronson de autostradă, a declarat pentru Mediafax că petrecerea în tunel a fost organizată pentru toţi angajaţii care au lucrat la autostradă, "în semn de apreciere a muncii lor", "Lucrările sunt finalizate, mai sunt doar mici lucruri de făcut, care ţin de curăţarea zonei. Aşa am considerat noi că trebuie să organizăm o petrecere pentru toţi angajaţii, în semn de apreciere a muncii lor, având în vedere că s-a încheiat lucrarea", a declarat Sorin Scarlat. Lotul IV din autostrada Sibiu - Orăştie va fi inaugurat pe 19 decembrie, la eveniment fiind aşteptat premierul Victor Ponta. (Ramona Găină)

Citiţi şi:

Se deschide Autostrada Orăştie - Sibiu. Locuitorii din Sebeş se pregătesc de sărbătoare

Moment istoric pentru Transilvania: se inaugurează 60 de kilometri din autostrada Orăştie - Sibiu

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite