Problema României cu Dracula: turiştii îl iubesc, localnicii îl urăsc
0
„International Business Times” a publicat un mic istoric al tentativelor oficialilor români de a folosi mitul lui Dracula în promovarea României. Publicaţia online specifică faptul că românii sunt cei mai neimpresionaţi de acest mit.
Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii a anunţat, săptămâna aceasta, planul său de a atrage turişti din toată lumea în ţara noastră, în special într-un loc anume: Transilvania. Cu ajutorul mitului Dracula, federaţia vrea să transforme din locul despre care mulţi străini cred că este ficţiune în cel mai promiţător din ţară, din punct de vedere turistic.
După mulţi ani în care promovarea „prin vampiri” a fost refuzată, anul acesta se încearcă o nouă abordare asupra cuceririi turiştilor străini.
„Deşi acţiunea din «Dracula» are loc în Transilvania, Stoker nu a vizitat niciodată locul. Şi deşi este predestinat să fie mereu asociat cu subiectul cărţii, oamenii care trăiesc acolo nu sunt prea fericiţi cu asta”, scrie ibtimes.com.
„Într-adevăr, oficialii români vor să exploateze legenda de care publicul din toată lumea nu s-a săturat nici acum. Guvernul a eşuat în găsirea unor investitori care să aducă 15,6 milioane de dolari pentru un parc de distracţii pe tema Dracula, lângă Bucureşti. Locul în care trebuia construit era lângă mormântul lui Vlad Ţepes, prinţ român ce a inspirat mitul. Ideea parcului a fost mutată după în Transilvania, dar nici aşa nu a avut succes. Poate pentru că acolo, Vlad este considerat un erou naţional care a luptat pentru independenţă în faţa Imperiului Otoman, şi nu un vampir însetat de sânge”, scrie publicaţia.
Cu revenirea culturii vamipirilor, conducerea turismului din România spune că percepţia publică s-a mai schimbat. „Se spune că turismul Dracula din Transilvania ar putea să fie cel mai mare câştig al naţiunii, cu multe beneficii aduse economiei naţionale, explică ibtimes.com
Publicaţia îl citează pe Dan Matei Agathon care a spus că autorităţile din Transilvania au înteles, în sfârşit, că mitul Dracula reprezintă un vehicul de promoval fără rival, în turism. În continuarea articolului, sunt exemplificate câteva dintre tentativele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii pe piaţa asiatică, unde a fost lansată campania „Discover Dracula Tour”, dar şi planul acesteia de a obţine fonduri europene menite promovării. „Deşi proiectul urma să fie extins în America şi în Europa, pare să fie inactiv în 2013”, scrie publicaţia.
„Dacă urmează să atragă turişti şi să formeze o legătură de neuitat între România şi Dracula, urmează să vedem. Dar dacă luăm istoria în calcul, blestemul contelui de Dracula ar putea fi limitat încă o dată”, încheie ibtimes.com