Nunţile româneşti, prizonierele fiţelor
0
Pregătirile de nuntă ajung din ce în ce mai des să suporte capriciile modei, fie ele importate din Occident sau sugerate de organizatorii de nunţi. Azi, miresele vor să fie răpite de talibani, îşi cumpără două rochii şi, mai nou, au îmbrăţişat conceptul „Save the date“.
Bucureştenii care se pregătesc să-şi pună pirostriile s-au înghesuit, în weekend-ul care a trecut, la cea de-a zece ediţie a Târgului „Ghidul Miresei“ organizat la Romexpo. Şi de această dată, românii au arătat că banii nu mai contează atunci când trebuie să-ţi impresionezi invitaţii, iar această dorinţă este exploatată din plin de cei care activează în industria nunţilor.
Dacă viitorii gineri apar la astfel de evenimente ca simpli însoţitori, domnişoarele sunt avide să descopere cele mai noi tendinţe în materie de nunţi. Miresele din România au o adevărată pasiune pentru tot ce vine din Occident, după cum ne-au declarat specialiştii în organizarea nunţilor prezenţi la Romexpo.
Ne-am americanizat şi noi. Facem cununia în aer liber, vrem două ţinute pentru ziua cea mare, că nu mai suportăm să dansăm toată noaptea într-o rochie cu trena până în pământ. Din cauza asta, femeile se orientează şi după o a doua rochie, mai ieftină şi mai colorată, în genul unei rochii de petrecere, a explicat Roxana Radu, unul dintre reprezentanţii Târgului „Ghidul Miresei“.
Ediţia de toamnă a târgului a cumulat ofertele promoţionale a peste 100 de branduri vestimentare şi agenţii de profil. Spre exemplu, pachetele de nuntă all inclusive, care conţin meniul, aranjarea mesei, a sălii, tortul şi întâmpinarea invitaţilor cu şampanie şi pişcoturi, se situează în jurul sumei de 55 de euro de persoană. Variantele mai ieftine pornesc de la 46 de euro, dar cu mai puţine opţiuni.
Reduceri ignorate
Cele peste 30 de branduri vestimentare, printre care Vogue Mariage, Astyle şi Natalia Vasiliev, şi-au tentat clienţii cu reduceri de 10% la modele din colecţiile de anul acesta, alături de piese care se vor purta anul viitor. Pentru miresele care vor să fie în pas cu moda, rochiile tip sirenă realizate din tul, dantelă, organza sau mătase, cu poale ample din suprapuneri de voal şi aplicaţii florale sunt alegerea potrivită.
Drept dovadă că miresele nu mai ţin cont de buget când vine vorba de cea mai fericită zi din viaţa lor, unul dintre producători a redus preţul unei rochii până la 300 de euro. În ciuda ofertei, creaţiile în valoare de 2.000 de lei, din dantelă, au fost mult mai atrăgătoare.
Anul 2013 a fost unul foarte bun. Românii au demonstrat încă o dată că, atunci când e vorba de nuntă, bugetul financiar nu este o problemă. Spre exemplu, dacă viitoarele mirese îşi stabilesc o sumă de 30 de milioane pentru rochie şi găsesc una la 40 de milioane, cu siguranţă, o vor cumpăra pe cea din urmă, a declarat Roxana Radu.

Rochiile de prinţesă, în vogă anul acesta, şi reinterpretate pentru 2014 cu fuste din tul şi inserţii cu cristale Swarovski, s-au vândut în continuare ca pâinea caldă, la preţuri de 5.000 de lei. Miresele mai pretenţioase s-au orientat spre un model mai deosebit: o rochie tip sirenă din dantelă, cu spatele gol şi volane ce pornesc din talie (foto jos), la un preţ de 6.500 de lei.

De la mirese răpite de talibani la „Save the date“ în stil Occidental
Torturile decorate cu papioane colorate din marţipan sau construite din cupcakes (cu preţuri care variază între 75 şi 100 de lei pe kilogram), verighetele din aur cu inserţii de diamante, dar şi aranjamentele eco pentru mese sunt, de asemenea, elemente care trebuie bifate pentru o nuntă la modă.

La târg a fost prezentat şi conceptul „Save the date“, de inspiraţie Occidentală, un fel de pre-invitaţii prin care prietenilor, rudelor şi cunoscuţilor li se dezvăluie data la care va avea loc fericitul eveniment, cu cel puţin un an înainte. Anunţul se poate face prin intermediul unei fotografii realizate de un profesionist, a unei invitaţii clasice sau a unei înregistrări video amuzante, dar şi sub forma unui magnet personalizat care poate fi păstrat, la vedere, pe frigider. Bineînţeles, această idee acoperă o altă nişă care până de curând nu era exploatată de industria nunţilor.
La fel s-a întâmplat cu porumbeii şi fluturii eliberaţi pe treptele bisericii, apoi, la sfârşitul anului trecut, organizatorii de nunţi au aflat cum să scoată profit şi din furatul miresei, inventând scenariul răpirii cu limuzină şi talibani (foto jos), program pentru care însurăţeii scot din buzunar 300 de lei.

FOTO Captura Youtube
Pe lista celor mai noi tendinţe în organizarea de evenimente se numără şi candy-barul - sau bufetul cu dulciuri, mai pe româneşte -, o selecţie de bomboane şi prăjituri pe gustul invitaţilor. Cei care vor să aibă un candy bar la nuntă trebuie să scoată din buzunar nu mai puţin de 500 de lei.
Make-up artiştii şi hair-stiliştii au fost şi ei prezenţi la târg pentru a prezenta noutăţile în machiaj profesional şi coafură. „În sezonul acesta se poartă cocurile lejere şi machiajele naturale realizate cu farduri în nuanţe vii, precum piersică şi roz“, a declarat stilista Corina Ciobanu. Miresele care vor să strălucească în ziua cea mare trebuie să achite 600 de lei pentru a fi aranjate de profesionişti.