adevarul.ro a răsturnat găleata. Cum am preluat o satiră de pe un site umoristic despre bilanţul negru al provocării Ice Bucket

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fenomenul găleţii cu apă şi gheaţă a făcut, până în prezent 34 de victime, persoane care au decedat după ce au intrat în şoc hipotermic. Este şi cazul studentului Sean Lacey, în vârstă de 19 ani, care a mai apucat să-i spună fericit mamei că filmuleţul său a strâns 300 de like-uri, înainte să moară.

UPDATE adevarul.ro a preluat o satiră de pe un site umoristic, prezentând-o ca reală. Ne cerem scuze că informaţia a fost transmisă ca atare. 


Provocarea „IceBucketChallenge” este una din cele mai reuşite campanii umanitare din istorie, reuşind să atragă donaţii substanţiale pentru cercetarea sclerozei laterale amiotrofice (prescurtat „ALS“ în engleză), boală rară cu care sunt diagnosticate anual cel mult două persoane din 100.000. Deşi scopul campaniei a fost atins, „IceBucketChallenge” nu a avut doar efecte pozitive. Numai în ultimele 48 de ore s-au înregistrat, potrivit publicaţiei WW News, 34 de morţi, majoritatea din cauza hipotermiei. 

„Se pare că oamenilor li se pare foarte dificil să doneze bani fără să ia parte la astfel de campanii online. Este motivul pentru care unele organizaţii, cum este Societatea Alzheimer din America a început să refuze donaţii de la persoanele care nu pot dovedi că nu au participat la asemenea nebunii devenite virale”, a declarat expertul în social media Ed Hussey.

Popularizarea campaniei a determinat un număr mare de vedete să doneze cauzei ALS, dar a căpătat avânt şi în rândul oamenilor obişnuiţi, tot mai mulţi turnându-şi apă cu gheaţă în cap în scop caritabil. Deşi campania „IceBucketChallenge” şi-a atins scopul şi a adus, până în prezent, peste 50 de milioane de dolari domeniului cercetării, urmările au fost tragice în anumite cazuri.

Este şi cazul lui Sean Lacey, un student în vârstă de 19 ani din Westmeath, Irlanda, care a murit după ce a intrat în şoc hipotermic în urma provocării găleţii cu apă şi gheaţă. Fraţii săi au aruncat apă cu gheaţă pe el şi, de îndată ce au terminat, a mers să pună videoclipul pe internet. „I-am dat haine uscate şi un prosop, dar m-a ignorant. Se tot uita pe Facebook, să vadă ce like-uri şi ce comentarii primea”, a declarat Tara, mama lui Sean, pentru WWN.

Sean a stat o oră în faţa calculatorului, având hainele ude, pentru a urmări impactul pe care l-a avut clipul urcat de el pe reţelele de socializare, timp în care a făcut hipotermie. „Ultimele lui cuvinte, pe care nu le voi uita niciodată, au fost «Uite, mamă, am făcut 300 de like-uri», după care a murit”, a mai povestit Tara.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite