10 exerciţii simple pentru relaxarea ochilor obosiţi din cauza calculatorului

10 exerciţii simple pentru relaxarea ochilor obosiţi din cauza calculatorului

Din cauza numeroaselor ore petrecute în faţa ecranelor, ochii noştri au mult de suferit FOTO Shutterstock

Orele interminabile de stat în faţa calculatoarelor sau a televizoarelor poate fi foarte dăunătoare pentru ochii noştri, provocând uscăciunea sau mâncărimea ochilor şi durerile de cap. Din păcate, nu toţi dintre noi îşi pot permite să-şi ia o pauza necesară. Bright Side prezintă zece exerciţii simple pentru ochi, pe care le puteţi face în mai puţin de 15 minute.

Ştiri pe aceeaşi temă

Exerciţiul 1

Priviţi în întuneric

Puneţi coatele pe masă. Închideţi ochii şi acoperiţi-i cu palmele. Relaxaţi-vă şi priviţi în întuneric. Menţineţi această poziţie pentru câteva minute.
 

Exerciţiul 2

Mişcarea ochilor dintr-o parte în alta

Staţi drept şi priviţi drept înainte. Fără a vă mişca capul, priviţi spre stânga. Concentraţi-vă pe ceea ce vezi. Apoi, priviţi spre dreapta şi concentraţi-vă din nou asupra a ceea ce vedeţi. Mutaţi privirea dintr-o parte în alta de cinci ori. Repetaţi ciclul de trei ori.
 

Exerciţiul 3

Mişcarea în sus şi în jos

Staţi drept şi priviţi în faţă. Apoi, priviţi-vă în sus şi concentraţi-vă asupra a ceea ce vedeţi. Uitaţi-vă jos. Nu vă feriţi să vă încruntaţi. Priviţi în sus şi în jos de cinci ori. Repetaţi întregul ciclu de trei ori.
 

Exerciţiul 4

Mişcarea ochilor în diagonală

Uitaţi-vă drept înainte. Priviţi în jos şi în stânga. Apoi mutaţi ochii în diagonală şi priviţi în sus şi spre dreapta. Concentraţi-vă pe ceea ce vezi. Repetaţi exerciţiul de cinci ori, apoi priviţi drept înainte şi faceţi acelaşi ciclu în direcţia opusă. Repetaţi întregul ciclu de trei ori.
 

Exerciţiul 5

Rotiţi-vă ochii în cerc

Staţi drept şi relaxaţi-vă. Uitaţi-vă în stânga şi rotiţi-vă încet ochii, de cinci ori, în cerc în sensul acelor de ceasornic. Apoi în faceţi acelaşi lucru în sensul invers acelor de ceasornic de cinci ori. Repetaţi întregul ciclu de trei ori.
 

Exerciţiul 6

Focalizare la apropiere şi la distanţă

Focalizaţi ochii pe un creion sau pe orice alt obiect din apropiere. Ar trebui să fie la 20-30 cm distanţă de ochii dumneavoastră. Apoi, uitaţi-vă la ceva îndepărtat. Concentraţi-vă pe acel lucru şi încercaţi să le vedeţi în detaliu. Apoi, priviţi din nou creionul. Schimbaţi focalizarea de cinci ori. Repetaţi acest ciclu de trei ori.
 

Exerciţiul 7

Concentrare # 1

Staţi drept şi priviţi drept înainte. Priviţi la punctul dintre sprâncenele dumneavoastră. Concentraţi-vă pe ceea ce vedeţi pentru câteva secunde. Apoi priviţi din nou înainte. Schimbaţi această focalizare de cinci ori şi repetaţi acest ciclu de trei ori.
 

Exerciţiul 8

Concentrare # 2

Staţi drept. Uitaţi-vă drept înainte. Priviţi la vârful nasului pentru câteva secunde. Apoi uitaţi-vă din nou în faţă. Schimbaţi această focalizare de cinci ori. Repetaţi întregul ciclu de trei ori.
 

Exerciţiul 9

Masaj # 1

Închideţi ochii, apoi strângeţi ochii puternic timp de două până la trei secunde. Relaxaţi-vă muşchii din jurul ochilor. Strângeţi din nou ochii. Repetaţi de zece ori.
 

Exerciţiul 10

Masaj # 2

Închide ochii. Masaţi-vă uşor pleoapele cu mişcări circulare. Apăsaţi uşor. Faceţi zece mişcări circulare, mai întâi în sensul acelor de ceasornic, apoi în sens invers.
 
Sursa: BrightSide
 
citeste totul despre: