Româncele, lovite de „sindromul Cenuşăresei“
0Dornice să rupă gura târgului atunci când trebuie să participe la un eveniment de ţinută, româncele apelează la servicii de închiriere de haine şi accesorii de firmă pe care le returnează, după câteva ore de visare
Geantă Small Lady de la Dior, rochie Lanvin şi pantofi de la Manolo Blahnik s-ar traduce, în percepţia femeilor, printr-o ţinută de vis. Piese vestimentare, clasice sau moderne, în valoare de mii de euro rămân obiectul dorinţei pentru majoritatea care îşi permitea, până de curând, doar să viseze la ele. Astăzi, o ţinută de mii de euro poate fi a oricui pentru câteva sute de lei, pentru o perioadă determinată şi scurtă.
Dorinţa de cochetărie se poate asocia din start cu firea feminină, aşa că este de înţeles dorinţa majorităţii de a beneficia de produse de lux. Motiv care asigură serviciilor de închirieri de lux un trai liniştit.
Rochia Michael Kors îmbrăcată de actriţa Angelina Jolie, una dintre creaţiile la care râvnesc româncele pasionate de modă FOTO Wenn
Chiar dacă optează pentru ţinute şi accesorii clasice, garderoba unei pasionate de modă nu se poate reduce la câteva piese de fiţe. Aceasta este ideea care a dus, în ultimii ani, la apariţia unor magazine online care oferă spre închiriere haine şi accesorii de la branduri cu nume sonore,cât mai uşor de recunoscut şi remarcat, precum Chanel, Dior, Jimmy Choo sau Louis Vuitton.
„Totul despre sex“ continuă să inspire
Sorana B., o tânără de 27 de ani din Bucureşti, a lansat „The Fashion Calorie“ urmărind o idee din cunoscutul serial „Totul despre Sex“. „M-am inspirat dintr-un episod în care era redată posibilitatea închirierii de accesorii şi ţinute high fashion, la New York“, povesteşte întreprinzătoarea.
În schimbul câtorva sute de lei, româncele pot compune o ţinută demnă de covorul roşu din piese vestimentare croite de designeri celebri, fără să achiziţioneze haine scumpe pe care, de obicei, le pot îmbrăca o singură dată sau de câteva ori.
Acest model de rochie a casei de modă Lanvin, ţinută purtată şi pe covorul roşu de actriţa şi cântăreaţa Jennifer Lopez, este o piesă "vedetă" în oferta firmelor care închiriază haine de lux
Apetenţa românilor pentru bunuri de lux reiese şi dintr-un studiu realizat anul acesta de ISRA Center Marketing Research, conform căruia 31% din cumpărătorii din mediul urban aveau în vedere la începutul acestui an achiziţionarea de bunuri de lux, cele mai tentante fiind hainele şi încălţămintea de firmă (60%), urmate de parfumuri (46%).
Chiar dacă este un pas mare de la cumpărare la închiriere, nici acest serviciu de lux nu este accesibil oricui. Româncele care apelează la un astfel de serviciu au un venit de aproximativ 4.000 de lei pe lună şi pun mare preţ pe imaginea afişată în public. Fondatoarea conceptului „The Fashion Calorie“ le oferă clientelor toalete şi accesorii stilizate în atelierele marilor case de modă, la pachet cu o mini-şedinţă de consiliere vestimentară.
„De regulă, taxa de închiriere pe care o percep este calculată ca fiind 10% din preţul pe care l-am plătit pentru accesoriul sau haina respectivă. Spre exemplu, pentru o geantă Chanel doritoarele achită 280 de lei pe eveniment“, precizează Sorana B. de la „The Fashion Calorie“. Produsele sunt cumpărate direct din magazine şi, chiar dacă pentru românce este important ca produsul să fie dintr-o colecţie cât mai recentă, cele mai solicitate sunt obiectele clasice, mereu la modă.
Geanta Small Lady de la Dior, printre cele mai solicitate accesorii clasice de către româncele care apelează la firmele de închiriat produse de lux
Clientele fidele sunt răsplătite atunci când îşi aleg mai multe produse pentru un singur eveniment. „Noi suntem «o calorie flexibilă». În momentul în care o clientă este interesată de o ţinută completă, care să cuprindă mai multe obiecte vestimentare şi accesorii, preţurile devin flexibile“, explică Sorana.
Fără falsuri la vedere
„Închirierea se face în baza unui contract şi a unui proces verbal de predare-primire. Acum lucrăm la găsirea unei soluţii de asigurare prealabilă a bunurilor închiriate, pentru a uşura întreaga procedură“, mai spune aceasta. Doamnele şi domnişoarele intră în posesia ţinutei visate în ziua evenimentului, iar aceasta trebuie returnată chiar a doua zi. Despărţirea de produsul fetiş este adesea dificilă. Pe reţelele de socializare, româncele care se simt dive preţ de câteva ore, până la finalul balului, vorbesc autoironic despre un „sindrom al Cenuşăresei“.
„Replicile sau falsurile se cunosc, se văd, şi diferenţele dintre original şi copie sunt majore. În loc să te afişezi cu o geantă falsă, mai bine închiriezi geanta de firmă originală, cea pe care ţi-o doreşti“, sună îndemnul unui alt serviciu de închirieri, de data aceasta specializat doar în genţi de lux, precum plicuri Prada sau Louis Vuitton, pentru cel puţin 48 de ore. Pentru clientele care se îndrăgostesc de produsul împrumutat există şi posibilitatea cumpărării originalului.
Genţile Chanel, cum este şi cea din imagine, fac deliciul femeilor dispuse să scoată bani buni din buzunar pentru a se afişa în public cu un astfel de "trofeu"
Luna trecută, antreprenorul monobrandurilor Max Mara şi Emporio Armani din Capitală, Srdjan Kovacevic, estima că românii cheltuiesc anual 20 de milioane de euro pe haine şi încălţăminte de lux, jumătate din sumă în magazine în afara graniţelor.
Cenuşăreasa modernă
Dorinţa femeilor de a avea mereu haine frumoase, în pas cu moda, se formează încă din copilărie. Conform unei teorii formulate de psihologul american Jennifer L. Hardstein, fetiţele încep să-şi însuşească încă de la 2 ani, vârsta la care încep să se joace de-a prinţesele şi să se costumeze în eroine de poveste, imagini nerealiste care le pot afecta stima de sine mai târziu. Fenomenul a fost denumit „sindromul prinţesei“ sau „sindromul Cenuşăresei, pentru că, în opinia lui Hardstein, Frumoasa din Pădurea Adormită sau Cenuşăreasa repezintă personaje care înrădăcinează ideea că dacă o fată este frumoasă şi are haine şi pantofi la modă, cu siguranţă îi va fi mai uşor să treacă prin viaţă, indifrent dacă este vorba despre iubire, profesie sau succesul de care se va bucura în viaţa socială.
Citiţi şi:
Video-ghid de la Louis Vuitton. Cum să-ţi pregăteşti valiza pentru voiaj