Tocmai de aceea, noi îţi venim în ajutor cu câteva meniuri super gustoase şi uşoare pentru grătarul de 1 mai. Ce zici de recomandările următoare?

1) Frigărui cu legume şi carne

Cui nu-i plac frigăruile? Sunt foarte gustoase şi uşor de făcut, aşa că pune pe listă ciuperci, castraveţi, dovlecei, ardei gras roşu şi verde, carne după preferinţă, ulei de măsline, sare şi piper.

Spală legumele, taie-le rondele, dă-le cu sare şi piper după care amestecă-le în puţin ulei de măsline. Taie în bucăţele carnea pe care o ai la dispoziţie şi realizează frigăruile cu bucăţi de legume şi carne intercalate.

Astăzi, pe lângă gust, se pune mare accent şi pe sănătate, aşa că nu uita să te hidratezi corespunzător ori de câte ori eşti la grătar cu prietenii. În plus, pentru toate aceste reţete ai nevoie de apă în permanenţă, ca să speli ingredientele, să faci cafea, ceai sau limonadă. Tocmai de aceea îţi va fi de ajutor noua cană filtrantă pentru apă Aluna de la BRITA.

Nu va mai trebui să cumperi o mulţime de sticle de apă îmbuteliată pentru că această cană filtrează rapid apa potabilă, inclusiv cea de la robinet, având o capacitate foarte mare (1.4 l apă filtrată). În plus, cana Aluna se utilizează pe termen lung: trebuie doar să înlocuieşti cartuşele filtrante atunci când indicatorul tip calendar de pe capac ţi-o indică.

Ce au diferit cănile de la BRITA? Tehnologia MAXTRA+ e cea care face diferenţa. Aceste filtre se pot ataşa oricărui device marca BRITA, ele ajutând la îndepărtarea gustului şi mirosului de clor, a impurităţilor şi a metalelor grele (calcar, plumb şi cupru). Aşadar, apa va avea nu doar un gust mult mai bun, ci va fi mai curată şi mai sănătoasă.

2) Ceafă de porc la grătar

Pentru carnivorii “înrăiţi”, iată o reţetă de neratat. Cumpără câteva bucăţi de ceafă de porc, în funcţie de câţi veţi fi prezenţi la întâlnire, ulei de măsline, vin roşu şi condimente (sare, piper şi boia roşie dulce).

Începe prin a spăla bucăţile de carne, lasă-le să se usuce un pic şi apoi dă-le cu sare şi piper. Într-un vas, separat, amestecă 1 praf boia de ardei, 3 linguri vin roşu, 1 linguriţă miere şi 1 linguriţă ulei de măsline. Amestecă bine şi dă carnea prin acest sos. De preferat ar fi să le laşi la marinat câteva ore, după care să le aşezi pe grătar şi să le laşi până s-au rumenit şi sunt făcute.

3) Sardine la grătar

xx

Îţi place peştele sau vrei ceva mai deosebit pentru grătarul de 1 mai? Ei bine, cumpără 5-6 sardine proaspete, 1 lămâie şi ulei de măsline. De atât de puţine ai nevoie pentru un preparat gustos, sănătos şi rapid.

Procedeul e simplu: după ce speli bine peştii, îi dai cu suc de lămâie şi ulei de măsline şi îi laşi cât mai mult în acest sos. Apoi îi pui pe grătar (poţi chiar pe câteva beţe de frigărui) şi serveşti cu mămăliguţă.

4) Legume cu brânză la grătar

Poate varianta cea mai simplă, dar nu mai puţin gustoasă sunt şi legumele la grătar. Pentru vegetarieni, dar nu numai, vine la fix reţeta următoare.

Pune pe grătar câţiva cartofi (noi, dacă vei găsi în pieţe), ciuperci, ardei gras (tăiat în bucăţi mai mari), dovlecel, sparanghel şi ce alte legume mai doreşti. Lasă un timp, până când sunt aproape făcute, după care rade peste brânză sau plasează în interiorul ciupercilor bucăţi mai mari de brânză.

5) Hamburgeri la grătar

O variantă ceva mai sănătoasă a hamburgerilor din comerţ, de 1 mai e cazul să îţi faci propria ta reţetă de fast food. Aşadar, ai nevoie de carne tocată, condimente (chimen, coriandru, sare, piper etc.), un ou crud, parmezan şi pesmet. Amestecă bine toate acestea până când amestecul se poate modela.

Formează chifteluţe ceva mai late şi pune-le pe grătar. Tot acolo, adaugă şi câteva bucăţi de cartofi, stropite în prealabil cu puţin ulei de măsline.

Când chifteluţele şi cartofii sunt gata, ia o chiflă, taie-o pe jumătate şi adaugă tot ce mai trebuie pentru un hamburger adevărat: muştar, maioneză, sos de roşii, castraveţi muraţi etc.