Volkswagen ar putea lansa un brand low-cost pentru piaţa chineză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorul din Wolfsburg ia serios în considerare lansarea unui brand low-cost pentru piaţa chineză, acolo unde vânzările acestui segment înregistrează anual peste 3 milioane de autovehicule.

Fenomenul low-cost promovat în Europa de Renault prin intermediul mărcii naţionale, Dacia, continuă să se extindă la nivel mondial, o mare parte din pieţele auto aflate în plină ascensiune fiind ocupată de automobile de buget.

Astfel, criza economică a determinat producătorii auto să se concentreze pe acoperirea într-un procent cât mai mare a pieţelor din China, India şi America de Sud. Date fiind veniturile medii din aceste regiuni, segmentul de piaţă cel mai tentant este în continuare deţinut de constructorii de automobile ieftine.

Oficialii Volkswagen au remarcat potenţialul acestor pieţe şi nu vor să rateze şansa de a descoperi încă o mină de aur în industria auto. Astfel, discutiile legate de acest subiect sunt în stadii avansate în Wolfsburg, responsabilul cu dezvoltarea în cadrul companiei, Ulrich Hackenberg, confirmând intenţia producătorului german de a lansa un brand concurent cu Dacia şi Datsun-ul reînviat de Nissan cu acelaşi scop.

Conform germanului, citat de Automotive News, automobilele vor fi construite în cadrul unui parteneriat deja stabil dintre Volkswagen şi un constructor chinez. Preţul cerut pentru modelele noului brand va oscila între 5.000 şi 10.000 euro. Maşinile nou produse vor fi disponibile în trei versiuni de caroserie : berlină compactă, station wagon şi minivan.

CEO-ul concernului Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat în cadrul unui eveniment desfăşurat în Detroit cu ocazia Salonului Auto că un anunţ legat de o viitoare maşină low-cost pentru pieţele emergente va fi făcut pe parcursul acestui an.

Hackenberg a declarat că momentan proiectul brandului low-cost se află în plin proces de documentare, urmând ca finalizarea studiilor să aducă o decizie legată de numele acestuia. Oficialii mărcii germane încă nu au luat o hotărâre cu privire la denumirea automobilelor şi tind să prefere alegerea unui nou nume pentru brand, pentru a nu lovi imaginea Volkswagen.

Viitoarele automobile low-cost vor beneficia de componente ieşite de pe linia de producţie a firmei din Wolfsburg, sau de componente aflate la finalul ciclului de viaţă, pentru a păstra o valoare decentă a preţului maxim.

Şansele ca automobilele de buget produse de Volkswagen să ajungă în Europa sunt destul de mici, nemţii temându-se de o canibalizare intre mărcile conernului.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite