Împarte o Cola cu întreaga lume. Bursele din Europa şi Asia, paralizate mai bine de două ore după ce o doză de suc s-ar fi vărsat pe un server

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Platforma Bloomberg şi toate serviciile profesionale pentru traderi au fost indisponibile două ore şi jumătate, vineri, imediat după deschiderea burselor europene. FOTO Twitter
Platforma Bloomberg şi toate serviciile profesionale pentru traderi au fost indisponibile două ore şi jumătate, vineri, imediat după deschiderea burselor europene. FOTO Twitter

Căderea de peste două ore şi jumătate a platformei de tranzacţionare Bloomberg a blocat operaţiunile a aproximativ 320.000 de traderi vineri, care au fost nevoiţi să-şi perfecţioneze contractele prin telefon, ca în anii `80. Tranzacţii în valoare de mii de miliarde de dolari nu s-au putut finaliza.

Vineri, la scurt timp după deschiderea burselor europene, în jur de 320.000 de terminale Bloomberg - calculatoare speciale, cu mai multe ecrane (cel puţin două, cel mult şase), prin care abonaţii au acces la platforma de tranzacţionare pe burse Bloomberg Professional - s-au oprit dintr-o dată. Tranzacţii în valoare de mii de miliarde de dolari au fost afectate, scrie presa de business. Marea Britanie a fost nevoită să amâne vânzarea de obligaţiuni guvernamentale în valore de 4,5 miliarde de dolari din această cauză. 

Ecranele au rămas blocate, anunţând doar că nu se pot conecta la sistem, mai bine de două ore şi jumătate, afectând serios tranzacţionarea pe bursele europene şi asiatice - cele americane încă nu deschiseseră şedinţa de tranzacţionare. Cei mai mulţi traderi folosesc câte o singură platformă de tranzacţionare. Unii dintre abonaţii Bloomberg Professional s-au reorientat, până la urmă, către platforma oferită de Thomson Reuters, însă operaţiunile au fost îngreunate de faptul că nu cunoşteau sistemul la fel de bine, în timp ce alţii au ales să-şi perfecţioneze contractele prin telefon, ca în anii `80, după cum a descris un trader situaţia. 

Platforma Bloomberg Professional oferă, pe lângă intermedierea propriu-zisă a contractelor cu acţiuni, şi un serviciu de chat, folosit de traderi pentru a comunica între ei, precum şi fluxul de informaţii în timp real. Toate au fost indisponibile vineri. 

Pe măsură ce tot mai mulţi traderi au început să glumească pe Twitter despre căderea platformei, reprezentanţii Bloomberg au fost nevoiţi să recunoască problema, fără a da însă detalii despre cauzele acesteia. Iniţial, s-a vorbit despre un eventual atac cibernetic, în contextul intensificării acestor operaţiuni în ultimul timp. 

Însă tabloidul „Daily Mail” şi portalul BusinessInsider au publicat articole - citând fiecare câte o sursă anonimă, fără ca vreuna dintre organizaţii să o citeze pe cealaltă - conform cărora căderea platformei ar fi fost cauzată de vărsarea unei doze de Coca-Cola pe un server. 

BusinessInsider susţine că a obţinut informaţia de la o sursă „din pieţe”, care susţinea că angajaţii redacţiei de la Londra a Bloomberg vorbesc despre vărsarea dozei de Cola, fără a indica însă unde s-ar afla serverul în cauză. „Sursa, care a vizitat astăzi (vineri, ziua penei - n.r.) sediul Bloomberg din Londra, susţine că angajaţii vorbesc despre faptul că vărsarea dozei de Cola este responsabilă pentru căderea terminalelor Bloomberg”, scrie BusinessInsider. 

„Nu pot comenta asta”, a declarat Catrin Thomas, purtătorul de cuvânt al Bloomberg pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, scrie acelaşi portal. 

„Daily Mail” susţine că serverul cu probleme este localizat chiar în sediul Bloomberg din Londra, aflat în City of London - districtul financiar al capitalei britanice. Tabloidul britanic citează direct o sursă anonimă din cadrul companiei care ar fi relatat jurnaliştilor aceiaşi poveste cu doza de Cola. Bloomberg nu a infirmat oficial informaţia, însă un jurnalist BBC a transmis că un reprezentant al companiei i-a declarat, sub anonimat, că nu aceasta a fost problema, respingând totodată ipoteza unui atac cibernetic. 

Deocamdată, explicaţia oficială oferită de Bloomberg anunţă „o combinaţie între probleme de hardware şi de software, care a cauzat un volum excesiv de trafic în reţea”. „Drept urmare, mai mulţi clienţi au fost deconectaţi automat de la sistem din cauza suprasolicitării aparatelor. Am descoperit rapid rădăcina problemei, am izolat componentele problematice de hardware şi am restartat softul. Evaluăm acum sistemele redundante multiple, care nu au reuşit să prevină această întrerupere. Ne cerem scuze în faţa clienţilor”, a transmis compania. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite