UE se răzgândeşte în privinţa biocombustililor. Care sunt directivele pentru următorii şapte ani?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Culturi pentru obtinerea biocombustibililor FOTO BELGA/DPA
Culturi pentru obtinerea biocombustibililor FOTO BELGA/DPA

Comisia pentru Mediu a agreat să limiteze producerea biocombustibillor rezultaţi din mâncare şi culturile agricole. Europarlamentarii au votat un proiect de lege prin care se va micşora producţia acestor tipuri de biocombustili, despre care vocile critice spun că produc despăduriri, la 5.5% din totalul consumului de energie până în 2020.

Măsurile legislative au drept obiectiv reducerea la minim a producţiei tradiţionale de biocombustibil şi tranziţia spre o nouă generaţie de produse provenite din alte surse precum un anumit tip de gunoi, resturi menajere sau alge, menţionate în proiectul de lege al Comisiei pentru Mediu. Se vizează reducerea emisiilor gazelor de seră  cauzate de extinderea suprafeţelor arabile folosite pentru a dezvolta recolte din care se produc biocombustibili.

„Salut decizia Comisiei pentru Mediu de a reduce emisiile gazelor de seră produse indirect prin folosirea terenurilor agricole în scopul dezvoltării unor combustibili bio. Vom încheia această primă etapă din producerea combustibililor alternativi şi vom promova unii mult mai avansaţi“ a declarat raportorul Corinne Lepage, după votul din Parlament.

Folosirea suprafeţelor agricole pentru producerea culturilor pentru biocombustibili are şi un alt efect negativ, deoarece reduce terenurile disponibile pentru recoltele destinate consumului alimentar. Această chestiune cauzează un efect în lanţ pentru că se măreşte presiunea de a elibera mai mult teren pentru culturile de plante comstibile, iar acest lucru duce la defrişări – acest proces a fost identificat de Uniunea Europeană şi a fost denumit „schimbarea indirectă a folosirii unui teren“ (ILUC).

Concluzia la care au ajuns aleşii europeni este clară: sunt anulate efectele benefice ale folosirii biocombustililor, din cauză că producerea lor creează un efect distructiv asupra mediului prin ILUC.

Parlamentul European a identificat încă din 2008 această problemă cauzată de producerea combustibililor bio, însă nu a reuşit până acum să modifice legislaţia.

Statele membre trebuie să se asigure că cel puţin 10% din combustibilul pentru transport va fi creat din surse regenerabile de energie până în 2020. Conform noului proiect de lege, biocombustibilii produşi din mâncare şi recolte, nu va mai putea să depăşească 5.5% din consumul total de energie pentru transport până în 2020.

Biocombustibilii avansaţi proveniţi din alte surse, precum alge sau anumite tipuri de gunoi, nu trebuie să totalizeze mai puţin de 2% din consumului de energie până în 2020. Comisia a atenţionat în raportul prezentat că acest procent nu trebuie obţinut prin privarea altor industrii de materie primă, prin destabilizarea politicii UE privind deşeurile sau prin reducerea diversităţii mediului.

Mai mult, eurodeputaţii doresc ca prin această măsură să mărească piaţa vehiculelor electrice, dar şi a electricităţii produse din surse regenerabile până în 2020.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite