Câţi români au urmărit la TV noile restricţii anunţate de ministrul Marcel Vela: Digi24, cele mai mari audienţe din istoria postului
0Milioane de români au urmărit sâmbătă seara, 21 martie, din faţa televizoarelor, anunţul făcut de ministrul de interne Marcel Vela şi de către secretarul de stat Raed Arafat în legătură cu noile măsuri luate de autorităţi privind pandemia de coronavirus.
Aproape şase milioane de români au urmărit conferinţa, organizată cu două ore de întârziere, pe posturile de televiziune care l-au difuzat (Pro TV, Antena 1, TVR 1 şi toate staţiile de ştiri).
Dintre televiziunile mari, doar Kanal D nu a difuzat momentul.
Cei mai mulţi s-au uitat la Pro TV şi la Antena 1, potrivit Pagina de Media.
Dintre staţile de ştiri, Digi24 a avut cele mai mari audienţe din istoria postului, depăşind, pe toate categoriile de public, România TV şi Antena 3, notează sursa citată.
La nivel naţional, un total de 5,8 milioane de români au urmărit conferinţa de presă organizată la sediul MAI. Cei mai mulţi dintre telespectatori s-au uitat la Pro TV (1,6 milioane) şi la Antena 1 (1,4 milioane).
Digi 24 s-a clasat pe locul patru, cu 727.000 de telespectatori, în timp ce la România TV se uitau 710.000, iar la Antena 3 - 515.000 de români.
TVR1 s-a clasat pe locul opt în top, cu 207.000 de telespectatori.
Toate posturile TV care au difuzat anunţul în direct au fost în top 10, excepţie făcând Kanal D, care nu a difuzat în direct anunţul ministrului de Interne. Postul turcesc s-a clasat pe locul trei în clasamentul general, cu 1.1 milioane de telespectatori.
La nivel urban, 3, 3 milioane de orăşeni urmăreau conferinţa de presă. Pro TV a fost şi aici cea mai urmărită televiziune, cu 912.000 de români, fiind urmată de Antena 1, cu 717.000 de telespectatori şi Digi24, cu 482.000.
De altfel, Digi 24 a avut sâmbătă seara audienţe mai mari şi decât Kanal D (care a avut emisia normală, cu „Survivor“ pe post). Postul turcesc a fost urmărit de 437.000 şi s-a situat după Digi, pe locul 4.
Pe locurile 5 şi 6 s-au clasat Antena 3 (374.000) şi România TV (371.000). TVR 1 s-a clasta pe locul opt, fiind urmărită de 121.000 de români.
La nivel comercial (18-49 de ani), 1,3 milioane de tineri urmăreau anunţul ministrului Vela privind noile măsuri luate de autorităţi pentru a combate pandemia de coronavirus.
Astfel, pe primele poziţii s-au clasat Pro TV (466.000 de telespectatori), Antena 1 (cu 310.000) şi Digi 24 (cu 240.000 de tineri pe post).
În rândul acestora, diferenţa dintre Digi 24 şi celelalte staţii a fost una notabilă: dacă la Digi 24 se uitau 240.000 de tineri, la următoarea televiziune de ştiri, Antena 3, erau doar 92.000, iar la România TV, puţin peste 40.000, potrivit sursei citate.