Subiecte BAC olimpici. Profesoara Iulia Pop a rezolvat subiectele de la Limba Română, la Adevărul Live

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Iulia Pop, profesoară de Limba şi Literatura Română la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Capitală, a rezolvat subiectele de la sesiunea specială a Bacalaureatului.

Luni s-a dat startul probelor scrise la sesiunea special a examenului de Bacalaureat, dedicată sportivilor şi olimpicilor din loturile naţionale, care la vară vor fi plecaţi la competiţiile internaţionale, astfel că vor fi în imposibilitatea de susţine examenul în sesiunea din iunie-iulie.

Concret, peste 200 de candidaţi susţin luni proba la Limba Română, marţi au susţinut examenul la proba obligatorie (Matematică sau Istorie în funcţie de profil), în timp ce miercuri au susţinut proba la alegere, la care candidaţii au posibilitatea să aleagă între zece materii. 

Ce a picat la Limba şi Literatura Română

După doi ani de poezie la sesiunea specială, elevii din clasele a XII-a care susţin sesiunea specială a examenului de Bacalaureat au avut de comentat, la subiectul al III-lea, tema şi viziunea despre lume într-o operă studiată, care aparţine genului dramatic. Mai exact, elevilor de la profilul real le-a picat comedia, iar celor de la profilul uman, drama.

„Comedia şi drama sunt subiecte uşoare care nu le vor impune dificultăţi elevilor, mai ales că le-a picat genul dramatic şi la simularea pe care au susţinut-o anul trecut, când erau în clasa a XI-a”, a precizat Iulia Pop, profesoară de Limba şi Literatuira Română la Colegiul Naţional „Sf. Sava” din Capitală.

Profesoara a explicat că elevii au avut de ales între mai multe opere literare, în funcţie de ce au studiat la clasă. Spre exemplu, pentru comedie aveau de ales între „O scrisoare pierdută” sau „O noapte furtunoasă”, de Ion Luca Caragiale. În cazul dramei, elevii au studiat la clasă texte precum „Iona” de Marin Sorescu sau „Jocul ielelor” de Camil Petrescu.

Subiecte dificile la uman

La subiectul al II-lea, elevii au avut de realizat un text argumentativ de 150-300 de semne. Dacă cei de la profil real au avut de scris despre rolul activităţilor extraşcolare în pregătirea adolescenţilor pentru viaţă, elevii de la profil uman au avut de argumentat rolul reţelelor de socializare în promovarea artei.

„Al doilea subiect de la profilul real a fost uşor şi de aşteptat. Elevii au rezolvat multe subiecte de acest gen la clasă. În schimb, la profilul uman, a picat o temă mai complicată. Nu cred că se gândeau la un asemenea subiect, mai ales că cei care dau acum în sesiunea specială nu sunt neapărat nişte cunoscători ai artei, venind mai curând de pe filieră vocaţională”, este de părere profesoara Iulia Pop.

La primul subiect, elevii de la profilul real au avut de răspuns la o serie de cerinţe pe baza unui fragment din „Marele Singuratic” de Marin Preda, iar elevii de la uman au avut un fragment din „Sakuntala” de Vasile Voiculescu. 

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite