STUDIU Nemulţumirile tinerilor faţă de sistemul de învăţământ din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adolescenţii sunt de părere ca profesorii nu ar mai trebui să se concentreze asupra conţinutului, ci asupra facilitării procesului de învăţare, exemplelor practice şi a predării într-o manieră interactivă.

Cei mai mulţi dintre adolescenţi simt că şcoala nu îi stimulează suficient, arată un studiu calitativ realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă la finalul anului 2015.

”Pentru cei mai mulţi, nu există momente WOW în sala de clasă. Ei pun, de asemenea, la îndoială necesitatea studierii anumitor discipline considerate ca fiind puţin relevante pentru viaţa lor de zi cu zi”, arată un comunicat de presă remis redacţiei, pe 21 martie, de către Exact Cercetare şi Consultanţă.

„Educaţia formală nu este percepută ca o premisă a succesului în viaţă, este doar o normă socială (oamenii învaţă şi obţin diplome) pe care trebuie să o respecte”, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului. 

„Ca urmare, atunci când se referă la educaţie, majoritatea tinerilor au în vedere ceea ce au de făcut (teme, proiecte) şi nu ceea ce, de fapt, au învăţat”, mai adaugă Lăcrămioara Loghin. 

Profesorii sunt prea învechiţi

Elevii descriu profesorii ca pe  întrupare a trecutului, cu puţină înţelegere faţă de nevoile, interesele şi stilul de viaţă al adolescenţilor. 

”Cei care reuşesc să atragă atenţia generaţiei Z sunt cei care au o manieră interactivă de predare, care folosesc exemple practice pentru a susţine teorii şi care încurajează iniţiativele de orice fel”, arată concluziile studiului.

Noile tehnologii – un „must” în procesul de predare

Documentul mai arată că tinerii simt nevoia ca informaţiile oferite de către profesori, oral sau în scris, să fie însoţite de suporturi vizuale şi video (prezentări PowerPoint, filme, imagini etc). Mai mult decât atât, aceştia consideră că modul în care informaţia le este prezentată şi analizată joacă un rol extrem de important în conectarea cu profesorii. Mai exact, adolescenţii sunt de părere ca profesorii nu ar mai trebui să se concentreze asupra conţinutului (Google face deja acest lucru), ci asupra facilitării procesului de învăţare. 

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite