Premiul european pentru inovaţie în predarea limbilor straine

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Metoda inovativă de predare cu marionetele Ziggy si Zaggy - demonstraţie in cadrul ceremoniei de premiere
Metoda inovativă de predare cu marionetele Ziggy si Zaggy - demonstraţie in cadrul ceremoniei de premiere

Am câştigat “Oscarul” pentru inovaţie în predarea limbilor străine, adică Certificatul Lingvistic European 2013 pentru inovaţie şi creativitate în domeniul predării şi învăţării limbilor străine. Distincţia a fost acordată pentru proiectul „Engleză pentru Viaţă  cu Ziggy & Zaggy”, proiectul nostru prin care tineri voluntari predau engleza în centre sociale, despre care v-am mai vorbit aici.

Premiile European Language Label Awards sunt acordate în fiecare an de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale – ANPCDEFP.  Ceremonia de premiere a avut loc joi, pe 26 septembrie – Ziua europeană a limbilor străine,  la sediul Reprezentantei Comisiei Europene din România.

Premiul a venit exact înainte de începerea celui de-al doilea modul al proiectului nostru. La începutul lunii octombrie va demara modulul II, cu un număr dublu de voluntari şi de copii beneficiari ai lecţiilor de engleză, iar din 2014 ne propunem ca programul să devină naţional. Deja am format un mic nucleu în oraşul Petroşani unde colaborăm cu Salvaţi Copiii şi primim propuneri din ţară, atât de la centre sociale, cât şi de la voluntari.

De ce este proiectul unul inovator?

Pentru că răspunde nevoii tinerilor de-a se implica în viaţa socială folosind resursele de care dispun, timp şi cunoştinţe de limba engleză, într-un mod structurat care îi responsabilizează. Metoda de lucru cu copii este ea însăşi o inovaţie pentru că se învaţă prin joc, pe baza cărţii “Ziggy & Zaggy – Adventures în Englishland”.

Cartea este creată de profesorii Shakespeare School şi prezintă o abordare bilingvă a limbii engleze. Faptul că cei mici aud expresiile în engleză, dar şi explicaţiile în limba romană le crează senzaţia că înţeleg foarte uşor, iar asta le dă încredere şi îi motivează să înveţe. Şi, de fapt, acesta este şi obiectivul pe termen lung al proiectului: să motiveze copiii să înveţe, pentru că educaţia îi ajută să se integreze mai uşor în societate.

La finalul primului modul am avut o întâlnire cu o parte dintre voluntari pentru că voiam să surprind impresiile lor despre cum i-a ajutat pe copii proiectul, dar şi ce au învăţat ei din acesta experienţă. Am fost foarte bucuroasă să văd emoţia cu care au vorbit despre implicarea lor în proiect şi despre cât de mult s-au ataşat de copiii din centre. Înregistrarea poate fi vizionată AICI.

Atât copiii,cât şi voluntarii au învăţat să aibă mai multă încredere în ei,  fie o echipă şi să se respecte unii pe alţii. Proiectul este un prilej pentru tinerii voluntari să devină mai creativi şi mai responsabili, iar copiii din centre îi percep ca modele de urmat. Un rezultat al proiectului pe termen lung este facilitarea includerii în viaţa socială a acestor copii cu oportunităţi reduse. Prin interacţiunea cu tineri din alt mediu, ei s-au apropiat de aceştia, s-au eliberat de complexe şi au început să pună un preţ mai mare pe educaţie.

Sunt foarte fericită că proiectul nostru atât de mult succes şi că sunt atât de mulţi tineri care vor din tot sufletul să se implice în altfel de programe sociale. Deja au avut loc training-urile şi vom începe curând programul, dar suntem deschişi la noi parteneriate şi propuneri de proiect. Pentru că noi credem că limba engleză deschide oportunităţi şi că aceşti copii isteţi şi ambiţioşi pe care i-am cunoscut în centre au nevoie de suflete mari care să le fie alături şi sa îi ajute să crească frumos.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite