Liceeni români la finala europeană a competiţiei de antreprenoriat de la Berlin. STUDIU: Tinerii au un spirit antreprenorial mai dezvoltat decât adulţii
0O echipă de elevi de la Colegiul Naţional "I.L. Caragiale" din Bucureşti reprezintă România la finala europeană a competiţiei de antreprenoriat "Compania anului 2015", la Berlin. De asemenea, un raport anual despre antreprenoriatul în rândul tineretului la nivel mondial arată că aceştia au un spirit întreprinzător mai dezvoltat decât adulţii.
Echipa din Romania este formată din liceeni de la Colegiul naţional "I.L. Caragiale", coordonată de profesoara Mihaela Gavanescu. Concurenţii sunt Vlad Dinu, Alin Ali Hassan, Dumitru Călin şi Elena Laura Codin, care vor concura alături de echipe din 36 de ţări şi îşi vor prezenta proiectul de business în faţa unui juriu format din personalităţi internaţionale din mediul de afaceri şi din cel academic.
Tinerii s-au calificat la finala europeană după ce au câştigat faza naţională a competiţiei de antreprenoriat Junior Achievement, cu aplicatia SmartRead, un soft educaţional pentru smartphone. Printr-un sistem de întrebări şi răspunsuri, aplicaţia liceenilor îi ajută pe elevi să se evalueze şi să reţina mai multe informaţii din conţinutul unui manual sau al unei cărţi, prin intermediul unor teste la anumite puncte din carte. Aplicaţia poate fi folosită pentru orice disciplină şi le este utilă şi profesorilor, care pot obţine informaţii detaliate despre modul în care elevii citesc, despre cei care înregistrează cele mai bune rezultate, sau despre fragmentele care îi pun pe elevi în dificultate. Pe baza acestor rezultate, ei pot crea planuri personalizate de studiu şi pot oferi clasei documente de lucru printr-un simplu click.
"Predatul şi învăţatul se fac în prezent într-un mod ineficient şi obositor, dar trăim în secolul XXI şi există extrem de multe tehnologii care pot îmbunătăţi experienţa elevilor şi a profesorilor la clasă. Prin SmartRead exact asta vrem să facem. Am folosit tehnologii extrem de noi, precum servicii cloud, tag-uri NFC, device-uri iBeacon şi le-am îmbinat cu metode de învăţare extrem de eficiente, precum SQ3R, creând o aplicaţie care le permite elevilor să înveţe într-un mod mai plăcut şi mai eficient, iar profesorilor să predea o lecţie mult mai bună, personalizată pe cerinţele fiecărei clase şi fiecărui elev", a spus Vlad Dinu, unul dintre fondatorii start-up-ului.
Competiţia Compania anului 2015 va premia la Berlin cei mai buni tineri antreprenori din Europa. Juriul va evalua competenţele lor de comunicare, de lucru în echipa, de planificare si rezolvare a problemelor, capacitatea de a gestiona financiar o firmă, de a dezvolta produse şi servicii inovatoare, de a face planuri fezabile de marketing şi vânzari, precum şi proiectiile financiare ale business-ului lor.
Competiţia este organizată de peste 20 de ani şi are loc în fiecare an în altă ţară, fiind un punct de întâlnire pentru lideri de business, tineri antreprenori şi profesori din toată Europa. Cei peste 300 de elevi ce participă anual la competiţie sunt finalişti ai concursurilor naţionale din ţările lor şi absolvenţi ai programului de antreprenoriat JA Compania, în care elevii învaţă să înfiinţeze şi să gestioneze propriile start-up-uri, cu sprijinul unor mentori voluntari din mediul de afaceri. În Romania, programul JA Compania este oferit gratuit elevilor liceu de peste 10 ani şi peste 18.000 de elevi au beneficiat în anul şcolar 2014-2015 de programe de educaţie antreprenorială.
Raport: Tinerii au un spirit antreprenorial mai dezvoltat decât adulţii
Noul raport anual al Global Entrepreneurship Monitor (GEM) despre antreprenoriatul în rândul tineretului la nivel mondial arată că aceştia au un spirit întreprinzător mai dezvoltat decăt adulţii: tinerii doritori să-şi lanseze propria afacere sunt de 1,6 ori mai mulţi decât persoanele care au peste 34 de ani. Problema este însă că afacerile create de tineret generează un numar mai redus de locuri de muncă şi supravieţuiesc mai puţin.
"Lipsa oportunităţilor de angajare, în special în rândul tineretului, constituie o problemă majoră în întreaga lume. O problemă exacerbată ca urmare a crizei financiare şi a încetinirii activităţii economice. Încurajarea tinerilor să lanseze afaceri rentabile este văzută ca o strategie de dezvoltare necesară pentru integrarea lor pe piaţa forţei de muncă şi exploatarea potenţialului lor de a contribui la dezvoltarea economică durabilă", spune Mike Herrington, directorul executiv al Global Entrepreneurship Monitor (GEM), cu ocazia lansarii raportului "Future Potential – a GEM perspective on youth entrepreneurship 2015".
Pe de alta parte, Thomas Schøtt, principalul autor al raportului, subliniază că mesajul central este necesitatea găsirii mijloacelor prin care afacerile create de tineri să devina durabile, a identificării şi sprijinirii celor cu un potenţial important şi creatoare de locuri de muncă.