Transportatorii, nemulţumiţi de „viteza fantastică“ cu care sunt înlocuiţi miniştrii: Când învaţă de unde se ia liftul, sunt schimbaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Conducerea ministerului Transporturilor este înlocuită la intervale foarte scurte, iar când „învaţă de unde să ia liftul“, miniştrii sunt deja schimbaţi şi nu au timp să afle sau să rezolve problemele sectorului de profil, a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

„Miniştrii şi partea de conducere vin şi pleacă cu o viteză fantastică. Cred că nici nu ştiu de unde se ia liftul. Când învaţă şi ei de unde să ia liftul ca să urce în birou acolo, la etajul 1 probabil, sau merg pe scări, deja sunt schimbaţi. Deci practic oamenii ăia, pe lângă faptul că habar n-au (...), mai ales când vedeţi că migrează dintr-un minister în altul cu atâta uşurinţă şi sunt atât de pricepuţi în toate, în toate domeniile, vin şi nu au timp să asculte nici pe cei subordonaţi, nici pe noi, nu vor decât să treacă cu uşurinţă, să meargă înainte, nu ştiu pentru ce, pentru că dacă ar merge pentru agentul economic, pentru firmele din România, pentru cetăţenii României, cred că toată lumea ar avea ceva de câştigat“, a declarat Dinescu, la o conferinţă despre infrastructură.

Din februarie 2012 până în prezent, ministerul Transporturilor a fost condus de şase miniştri - Alexandru Nazare (PDL), Ovidiu Silaghi (PNL), Relu Fenechiu (PNL), Ramona Mănescu (PNL), Dan Şova (PSD) şi Ioan Rus (PSD).

Dinescu a afirmat că aparatul de stat nu răsplăteşte angajaţii pentru a face performanţă, iar legislaţia trebuie simplificată, dar şi aplicată corespunzător.

De asemenea, Radu Merica, preşedintele Camerei de Comerş şi Industrie Româno-Germană - AHK România, spune că ritmul de dezvoltare a infrastructurii se va menţine redus atâta timp cât ministrul de resort se schimbă la fiecare trei luni, iar competitivitatea României este afectată de suprareglementare.

„Trebuie să rămânem competitivi în domeniul transporturilor şi de aceea ave nevoie de dezvoltare (...) Pe partea de infrastructură, dezvoltarea merge în ritmul pe care îl vedem. Nu ai cum să rezolvi infrastructura, dacă la fiecare trei luni ai un nou ministru care schimbă aparatul de sub el. Un fost ministru îmi spunea că există o tradiţie la Ministerul Transporturilor, ca fiecare nou ministru să-i considere proşti pe cei dinaintea lui şi vrea să schimbe tot. Sper că se schimbă tradiţia asta. Am încredere că noua conducere a ministerului, domnul Rus, care a dovedit că ştie să conducă un minister, să aibă aceeaşi eficienţă şi la Ministerul Transporturilor“, a spus Merica.

Merica s-a referit şi la reglementările excesive din România, inclusiv în domeniul transporturilor, care afectează competitivitatea sectorului

„Avem diverse tarife, costuri cu paza, cu certificarea, noi nu mai suntem competitivi, iar în curând toate avioanele vor fi înmatriculate în Germania şi maşinile în Bulgaria“, a arătat Merica.

    

Mai puteţi citi:

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite