Restricţie totală de circulaţie pe Autostrada Sibiu-Orăştie, între Cunţa şi Sălişte, unde fisurile au apărut în asfalt la numai o lună după ce s-a deschis traficul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fisurile de pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie au apărut în asfalt la mai puţin de o lună de la deschiderea traficului
Fisurile de pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie au apărut în asfalt la mai puţin de o lună de la deschiderea traficului

Circulaţia pe Autostrada 1 Sibiu-Orăştie, pe Lotul 3 între Sălişte şi Cunţa, unde terenul a început pe alocuri să o ia la vale şi fisurile au apărut în asfalt la numai o lună după ce a fost deschis traficul, va fi restricţionată total începând de luni, 7 septembrie, pe o perioadă de aproximativ o lună şi jumătate, a anunţat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

„Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează participanţii la trafic că începând de luni (07.09.2015), ora 8:00, pe Autostrada A1, Orăştie - Sibiu, va fi instituită restricţia totală a traficului rutier, respectiv între Nod rutier Sălişte(km 270+020) - Nod rutier Cunţa(km 292+455). Precizăm că instituirea acestei restricţii este necesară în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii (km 60+600 proiect)“, se arată într-un comunicat transmis de CNADNR.

 Reprezentanţii CNADNR arată că antreprenorul, constructorul italian Impregilo are „responsabilitatea deplină pentru remedierea defectelor apărute, atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani)“ şi că aceste lucrări de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala companiei italiene.  

În comunicatul CNADNR se arată că experţii tehnici ai constructorului şi ai beneficiarului au ajuns la concluzia că apariţia şi evoluţia fisurilor de la kilometrul 275+650 nu s-a cauzat unui fenomen de alunecare a terenului, ci unei tasări structurale pricinuită de execuţia necorespunzatoare a lucrărilor la corpul autostrăzii, în perioada 2012 - 2013.

Traficul rutier se va desfăşura pe o rută alternativă, pe DN 1 între localităţile Sălişte şi Cunţa.

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, a declarat în august, la Adevărul Live, că „nu se pune problema proiectului pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, acela a fost bun, construcţia a fost greşită“ de către compania Inpregilo. El a spus că este o problemă cu asfaltul şi cu scurgerea apelor, dar că nu sunt probleme la viaduct.

Fostul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, a inaugurat la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, după ce a făcut o ultimă inspecţie pe tronsonul de 22 de kilometri pentru a se asigura că traficul se poate desfăşura în siguranţă, având în vedere că mai existau lucrări care trebuie făcute în zonă. Atunci, reprezentanţii firmei constructoare i-au explicat că mai sunt necesare lucrări de consolidare a terenului, dar că acestea pot fi făcute fără afectarea traficului rutier.

La mai puţin de o lună după ce traficul a fost deschis pe Lotul 3 al autostrăzii, în asfalt au apărut primele fisuri. CNADNR a arătat atunci că circulaţia s-a deschis la 14 noiembrie 2014 fără recepţia lucrărilor şi a precizat că pe această şosea au fost depistate „fisuri superficial“, care vor fi remediate pe banii constructorului.

Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, Lotul 3, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul 3 are o lungime de 22 de kilometri, dintre care 6 kilometri au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizaţi din respectivul lot nu puteau fi daţi în folosinţă deoarece nu exista nicio ieşire de pe autostradă între Sălişte şi Cunţa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite