Raiffeisen Bank îşi schimbă poziţionarea de brand printr-o campanie-manifest

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Raiffeisen Bank şi-a prezentat vineri noua poziţionare de brand lansată printr-o campanie de comunicare a cărei temă centrală este Responsabilitatea. Campania este inspirată de concluziile mai multor cercetări derulate pe parcursul ultimului an, care demonstrează că acum, mai mult ca oricând, clienţii băncii cred că responsabilitatea ar trebui pusă în valoare: 98% dintre respondenţi consideră responsabilitatea importantă pentru a avea succes.

„Responsabilitatea a fost mereu una dintre valorile fundamentale care a ghidat activitatea Raiffeisen Bank în cei peste 20 de ani de prezenţă pe piaţa bancară din România. Noua poziţionare este rezultatul unui demers de înţelegere şi prioritizare a factorilor care se regăsesc în ADN-ul organizaţiei noastre şi care sunt compatibili cu valorile în care cred cei mai mulţi oameni. De aceea, am considerat că este important să vorbim mai mult despre responsabilitate, punând în lumină comportamentele responsabile de zi cu zi ale românilor”, a spus Steven van Groningen, Preşedinte & CEO Raiffeisen Bank.

Ca urmare a rezultatelor obţinute în urma acestor sondaje, care au explorat atât relaţia construită în cei 20 de ani între bancă şi clienţi, angajaţi şi societate, cât şi de la atitudinea românilor faţă de valori fundamentale reunite sub umbrela responsabilităţii, Raiffeisen Bank lansează un dialog despre importanţa integrităţii şi a respectului faţă de ceilalţi.

Ultimul sondaj pe această tema, denumit „România Responsabilă”, a fost realizat de Ipsos în perioada 29.01-02.02.2018, pe un eşantion reprezentantiv la nivel naţional de 1.088 de respondenţi, bărbaţi şi femei cu vârstă peste 16 ani.

Cei mai mulţi români se simt responsabili faţă de familie (98%), mediul înconjurător (95%), prieteni (92%) sau persoane care nu se pot ajuta singure (91%). Studiul mai relevă că responsabilitatea se învaţă acasă: majoritatea românilor spun că au învăţat ce înseamnă să fii cu adevărat o persoană responsabilă de la mama, pe locurile următoare fiind tatăl - 22% sau profesorul – 5%. Românii sunt însă conştienţi că „cei şapte ani de-acasă” nu sunt de ajuns şi cred că mai multă educaţie (75%), experienţa unor lideri responsabili (50%) sau exemplul propriu (42%) reprezintă soluţii pentru a face ca responsabilitatea să fie corect valorizată şi apreciată de întreagă societate.

În opinia sociologului Barbu Mateescu, „societatea românească este încă dominată de instituţia familiei, ale cărei valori sunt transmise timp de generaţii la nivel individual, dar care mai are mulţi paşi de făcut până la construirea coeziunii de grup. Felul în care românii se raportează la responsabilitate confirmă că acum este un moment bun pentru a începe o dezbatere pe această temă, faţă de care demonstrăm că avem afinităţi individuale puternice”.    

Conform studiului „România Responsabilă”, doar 8% dintre persoanele intervievate cred că societatea românească este responsabilă, dar că această valoare poate fi însuşită prin mai multă educaţie (75%), prin lideri mai responsabili (50%), dar şi dacă suntem exemple de responsabilitate noi înşine (42%).

Românii consideră că şi companiile, la rândul lor, trebuie să aibă o atitudine responsabilă faţă de societate. Potrivit lor, o companie responsabilă este cea care îşi ţine promisiunile faţă de clienţi, angajaţi şi parteneri (56%); îşi plăteşte datoriile la timp (47%) şi respectă legile în vigoare (40%). Altminteri, 9 din 10 români declară că ar renunţa la produsele unei companii care nu dă dovadă de responsabilitate. Mai mult, respondenţii sondajului spun că şi-ar da demisia de la o companie care nu este responsabilă faţă de angajaţi (66%), faţă de clienţi (47%) sau faţă de societate (48%).

Sondaj Campanie Raiffeisen „E timpul să punem responsabilitatea în lumină” 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite