Peste 5,1 milioane de numere au fost portate în 10 ani. De ce companii fug clienţii şi la cine se mută

0
Publicat:
Ultima actualizare:
radiatii telefon mobil gsm

Peste 5,1 milioane de numere au fost portate în 10 ani, de când utilizatorii de servicii de telefonie au libertatea de a-şi alege furnizorul. Datele transmise de Autoritatea de Comunicaţii arată care este topul companiilor către care merg clienţii, când îşi portează numărul, dar şi de ce companii fug.

 „De peste 10 ani, utilizatorii au libertatea de a-şi alege furnizorul de telefonie păstrându-şi în acelaşi timp numărul de telefon, facilitate care a contribuit la jocul competitiv între operatori. În această perioadă, numărul de portări a crescut constant de la un an la altul, utilizatorii putând astfel să beneficieze de ofertele cele mai potrivite pentru nevoile lor de consum. Astfel, la un deceniu de la lansarea serviciului de portabilitate, peste 5,1 milioane de numere de telefon au fost portate, aproape 4,4 milioane dintre acestea fiind numere de telefonie mobilă şi peste 700.000 numere de telefonie fixă”, a declarat Sorin Grindeanu, preşedintele ANCOM.

Un deceniu de portabilitate            

Din data de 21 octombrie 2008, când a fost lansat acest serviciu, şi până la jumătatea lunii octombrie 2018 au fost portate în total 5.131.415 de numere, dintre care 4.391.304 sunt numere de telefonie mobilă şi 740.111 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul anului 2018 şi până la jumătatea lunii octombrie au fost portate 682.507 numere de telefon, din care 644.761 sunt numere de telefonie mobilă şi 37.746 sunt numere de telefonie fixă.

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în reţeaua lor - telefonie mobilă  

După primii 10 ani de la lansarea acestui serviciu, RCS&RDS este furnizorul cu cele mai multe numere de telefonie mobilă obţinute prin portare (1.583.038), fiind urmat de Orange cu 1.006.134 de numere, Vodafone cu 1.003.996, Telekom Romania Mobile Communications cu 604.484 şi Telekom Romania Communications cu 192.787de numere de telefonie mobilă portate.

În intervalul 1 ianuarie – 15 octombrie 2018, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 201.472 de numere de telefonie mobilă, urmat de Orange cu 134.228 numere, Vodafone cu 120.875 de numere, Telekom Romania Communications cu 110.722 şi Telekom Romania Mobile Communications cu 77.429 de numere portate.

Furnizor de telefonie mobilă Numere portate în ianuarie – octombrie 2018 Numere portate în 10 ani RCS & RDS 201.472 1.583.038 Orange 134.228 1.006.134 Vodafone 120.875 1.003.996 Telekom Romania Communications 110.722 192.787 Telekom Romania Mobile Communications 77.429 604.484 Alţii 35 865

Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în reţeaua lor - telefonie fixă

De la lansarea portabilităţii şi până la mijlocul acestei luni au fost portate 740.111 de numere de telefonie fixă, marea majoritate a acestora fiind atrase de către cinci furnizori: RCS&RDS care a primit prin portare în total 216.907 de numere, Vodafone - 168.191, UPC - 142.984, Orange - 139.533, respectiv Telekom Romania Communications cu 32.993 de numere de telefonie fixă primite din alte reţele prin portare.

Şi în anul 2018, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 17.458, fiind urmat de Telekom Romania Communications (6.135), Orange (5.720), UPC (3.300) şi Vodafone (2.872).

Furnizor de telefonie fixă Numere portate în ianuarie – octombrie 2018 Numere portate în 10 ani RCS & RDS 17.458 216.907 Telekom Romania Communications   6.135 32.993 Orange 5.720 139.533 UPC România 3.300 142.984 Vodafone 2.872 168.191 Alţii 2.261 39.503

Sesizări primite de la utilizatori

ANCOM a primit în anul 2018 un număr de 568 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncţionalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, netransmiterea unor mesaje între bazele de date ale furnizorilor, refuzul portării şi alocarea numerelor provizorii.

O mare parte dintre utilizatorii care s-au adresat ANCOM au solicitat anularea procesului de portare. ANCOM nu este însă în măsură să anuleze un proces de portare, demersurile în acest sens revenind exclusiv în responsabilitatea părţilor implicate în acest proces. Un proces de portare poate fi anulat prin depunerea unei cereri de anulare a acestuia la furnizorul unde a fost solicitată portarea (furnizorul acceptor) şi poate fi anulată numai de către titularul contractului de furnizare a serviciului sau de reprezentantul legal al acestuia. Cererea de anulare poate fi depusă cel mai târziu cu 24 ore înainte de ora iniţială stabilită pentru realizarea portării. După depunerea cererii de anulare a portării de către utilizator, în condiţiile legii, furnizorul acceptor introduce această cerere în baza de date centralizată, iar furnizorul donor confirmă anularea procesului de portare.

Informarea utilizatorilor

ANCOM pune la dispoziţie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde utilizatorii pot afla în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Site-ul oferă detalii cu privire la paşii care trebuie urmaţi pentru a porta un număr de telefon, răspunsuri la întrebări care apar frecvent în situaţia portării numerelor, dar şi sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. Pentru a fi convinşi că fac cea mai bună şi informată alegere atunci când îşi schimbă furnizorul de servicii, utilizatorii pot accesa www.veritel.ro, comparatorul de oferte de telefonie şi internet administrat de Autoritate. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite