Ministrul Transporturilor vrea să facă o linie de tren uşor între Bucureşti şi Otopeni, care să fie gata înainte de finalizarea Magistralei 6 de metrou

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sorin Buşe susţine că Ministerul Transporturilor are în plan construirea unei linii de tren uşor între Bucureşti şi Otopeni, care va fi putea fi terminată mult mai repede FOTO Inquam Photos/Octav Ganea
Sorin Buşe susţine că Ministerul Transporturilor are în plan construirea unei linii de tren uşor între Bucureşti şi Otopeni, care va fi putea fi terminată mult mai repede FOTO Inquam Photos/Octav Ganea

Ministerul Transporturilor are în plan construirea unei linii de tren uşor, de suprafaţă, între Bucureşti şi aeroportul Henri Coandă din Otopeni, care să fie gata înainte de finalizarea Magistralei de metrou, estimată în 2021, în condiţiile în care Bucureştiul va găzdui în 2020 patru meciuri  la Campionatul European de Fotbal, a declarat Sorin Buşe, ministrul Transporturilor, în cadrul unei dezbateri online.

Duminică, ministrul Transporturilor a declarat că este posibil ca Magistrala 6 de metrou, între Capitală şi aeroportul Henri Coandă, să fie gata în 2020, an în care Bucureştiul va găzdui patru meciuri la Campionatul European de Fotbal, însă termenul asumat oficial pentru tronsonul de metrou rămâne 2021. 

Până atunci, ministerul are în plan construirea unei linii de tren uşor, care va fi putea fi terminată mult mai repede. „Există o soluţie într-un dosar din minister, referitoare la legătura pe calea ferată şi aeroportul Otopeni, de suprafaţa. Va funcţiona ca un tren uşor între Bucuresti şi Otopeni. Când metroul va fi pus în pus în funcţiune, în 2021, această conexiune va fi folosită altfel“, a spus Buşe, potrivit News.ro.

După 2021, după intrarea în funcţiune a magistralei, acest tren va putea fi folosit pentru a conecta mai multe gări din Bucureşti. Ministerul are în plan şi un proiect complementar, prin care staţiile de metrou vor fi conectate cu localităţi din jurul Capitalei, tot cu linii de tren uşor.

Astfel, cei care în prezent fac naveta cu maşina spre Bucuresti pot evita aglomeraţia de pe şosele cu aceste linii de tren uşor, potrivit ministrului, care s-a plâns că lucrările au fost blocate mult timp. „Totul era blocat, nu se lucra nicăieri. Înainte să vin eu, în iunie, a fost o deblocare legislativă. Când am preluat eu, în iulie, nu se făcuse demarajul fizic. Mulţi constructori erau demobilizaţi“, a spus Buşe.

Recent, Magistrala 6 de metrou a trecut de o nouă etapă, după ce consilierii generali ai municipiului Bucureşti au votat Planul de Urbanism Zonal (PUZ) pentru linia de metrou Otopeni - 1 Mai. Proiectul, estimat la un miliard de euro şi care va fi finanţat din fonduri europene, ar urma să fie finalizat în 2021. Linia 6 de metrou va avea 12 staţii şi o lungime de 14 kilometri. În prezent, în capitală sunt realizate lucrări la două tronsoane de metrou - magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor şi magistrala 4 1 Mai - Străuleşti, ambele înregistrând mari întârzieri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite