CNADNR începe restructurarea posturilor de conducere: din 110 şefi rămân numai 68
0Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a început restructurarea activităţii, iar un prim pas vizează reducerea funcţiilor de conducere, astfel că din 110 posturi de şefi vor rămâne numai 68, dintre care şapte la nivel central, iar restul în teritoriu, a anunţat Dan Costeascu, ministrul Transporturilor. Noua organigramă va intra în vigoare din 9 mai.
„Structura de conducere foarte ramificată de la CNADNR a fost una din cauzele nefuncţionării eficiente. Soluţia a fost reducerea poziţiilor, s-a redus la şapte funcţii la nivel central şi 61 la nivel regional“, a spus Costescu, într-o conferinţă de presă.
„Aceste restructurări vin dintr-o ineficienţă operaţională, nu să facem economii financiare“, a completat el.
Ministrul a cerut şefilor companiei să facă din CNADNR o structură deschisă, în care se intră pe bază de concurs.
„Există şi falşi specialişti care nu au ce căuta în CNADNR, există competenţe lipsă, mai ales la nivelul evaluării proiectelor. Înfiinţarea direcţiei de proiectare este certitudine de azi“, a menţionat Costescu.
Nu vor fi disponibilizări, ci angajări
Şefii eliberaţi din funcţie nu vor fi şi daţi afară din companie, ci vor rămâne ca „simpli ingineri, simpli economişti“, a spus, la rândul său, Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
El a menţionat că în cadrul CNADNR se va crea un Departament de Control, cu 15 persoane care vor fi angajate prin concurs, dar şi un Departament de Cercetare, cu 3 persoane, care se vor ocupa de proiectare.
În cadrul CNADNR există o divizie de cercetare (CESTRIN), dar aceea „se ocupă de infrastructura deja existentă, în timp ce noul departament se va ocupa de proiectare“, a precizat Cătălin Homor.
Cei doi oficiali au ţinut să sublinieze că posturile noi se vor ocupa numai prin concurs, iar „la concurs poate participa oricine, CNADNR fiind de acum o companie deschisă“.
În fine, ministrul Dan Costescu a mai anunţat că, odată cu înfiinţarea unui departament propriu de control în cadrul CNADNR controlul se va muta la CNADNR pe această zonă.
„Am observat o mulţime de cazuri penale, aşa că am infiinţat propriul departament de control. Departamentul de control va controla probleme precum scurgeri de informaţii şi se va duce acolo unde directorul vede o problemă sau are suspiciuni“, a afirmat oficialul.
Restructurarea, cerută şi de un grup de iniţiativă
La începutul lunii aprilie, membrii „Iniţiativei pentru Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR“ au acuzat că mai puţin de 10% din angajaţii CNADNR au studii de specialitate în domeniul drumurilor.
Alin Goga, angajat al CNADNR, membru al „Iniţiativei pentru Restructurarea şi Reprofesionalizarea CNADNR“, declara în urmă cu două săptămâni, la Adevărul Live, că actualul director general al CNADNR, Cătălin Homor, a adus în companie oameni fără concurc, fără specializare.
„El (Cătălin Homor - n.r.) a adus persoane în Companie fără concurs, noi vrem ca numirile să se facă prin concurs. Ne-am dat seama că este acaparat de un grup aflat în Companie încă de acum 10 ani, persoane care apar în toate rapoartele corpurilor de control“, a declarat Goga, la Adevărul Live.