CNADNR despre situaţia autostrăzii Sibiu-Orăştie: „La deschiderea traficului rutier nu se făcuse recepţia lucrărilor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Referitor la stadiul lucrărilor pe autostrada Orăştie-Sibiu, Lot 3, CNADNR SA anunţă mai multe precizări, între care cea mai importantă este că nu a efectuat recepţia lucrărilor.

„În noiembrie 2014, printr-un comunicat de presă, CNADNR SA a informat opinia publică despre deschiderea traficului rutier pe autostrada Orăştie-Sibiu, în condiţii de siguranţă a circulaţiei.

La acel moment CNADNR SA a subliniat faptul că nu s-a făcut recepţia lucrărilor. Din acelaşi motiv, al perspectivei siguranţei circulaţiei, CNADNR SA nu a făcut recepţia lucrării“, a comunicat, miercuri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

La data de 26.11.2014, CNADNR SA a remis următorul comunicat de presă:
„Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14.11.2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie  - Sibiu va fi efectuată doar atunci când Antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum“.

În privinţa apariţiei unor fisuri la poziţia km 60+660 Calea 1 de pe Autostrada Orăştie-Sibiu, Lot 3, km 43+855 – km 65+965, "menţionăm că investigaţiile au arătat că fisurile sunt de natură superficială şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier", precizează CNADNR.

Autostrada Orăştie-Sibiu: fundaţia Lotului 3 este atât de slabă, încât tronsonul Cunţa-Sălişte trebuie demolat şi refăcut
Autostrada Orăştie-Sibiu: fundaţia Lotului 3 este atât de slabă, încât tronsonul Cunţa-Sălişte trebuie demolat şi refăcut

„Responsabilitatea îi revine antreprenorului“

„Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate Antreprenorului conform prevederilor contractului Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie-Sibiu, lot 3, km 43+855 – km 65+965”.

În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala Antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR SA.

În prezent se investighează cauzele care au determinat producerea acestor fisuri în vederea stabilirii măsurilor de remediere necesare. Antreprenorul şi Consultantul aplică un program permanent de monitorizare zilnică, urmărind astfel evoluţia acestui fenomen în vederea remedierii defectelor constatate.

După cum se poate observa, încă de la apariţia  fisurii, compania a informat opinia publică despre necesitatea de a investiga cauzele apariţiei acesteia.

Numai în ultima perioadă, CNADNR SA a solicitat pe baza rapoartelor reprezentanţilor companiei, încă trei expertize de specialitate independente. Concluzia la care s-a ajuns confirmă nerespectarea proiectului tehnic aprobat şi greşeli de execuţie.

Astfel, Antreprenorului (Salini Impregilo) i s-a impus de către CNADNR SA să refacă cei 200-300 m ai corpului de autostradă unde au apărut degradările prin demolarea acestuia şi refacerea corespunzătoare, în conformitate cu proiectul tehnic aprobat.

Narcis Neaga: „Antreprenorul are şi calitatea de proiectant“

Decizia demolării a fost luată pentru a identifica exact cauza apriţiei fisurii, mai ales având în vedere că Antreprenorul a avut şi calitatea de Proiectant în cadrul Contractului de lucrări.
Lucrarea este încă în garanţie şi, astfel, valoarea de remediere a defectelor va fi suportată în totalitate de către Antreprenor.
În ultima vreme, acest proiect atât de discutat a generat apariţia în spaţiul public a numeroase idei, observaţii, comentarii şi chiar acuze, toate îndreptăţite în mare parte, pentru că este vorba despre un proiect important, este vorba despre siguranţa cetăţeanului. Este un proiect început încă din 2011/2012.
De-a lungul timpului am cerut respectarea acestuia conform contractului. Asumarea realizării proiectului este însă a Antreprenorului. CNADNR, Beneficiar, a urmărit şi a sesizat de câte ori a fost nevoie apariţia unor eventuale erori.
Chiar şi în acest moment, noi, CNADNR, am ajuns până în punctul de a cere chiar demolarea unei porţiuni pentru a fi siguri că proiectul se va finaliza în condiţii de maximă siguranţă.
Sunt conştient de presiunea care există, dar rezolvarea situaţiei actuale nu se poate face decât printr-o decizie drastică, potrivit standardelor de calitate şi siguranţă.
Chiar dacă în timp au fost acumulate mai multe tensiuni, chiar dacă am vrea ca peste noapte să rezolvăm această problemă, CNADNR - în toate acţiunile pe care le desfăşoară în acest proiect - trebuie să respecte atât prevederile contractuale cât şi legislaţia în vigoare
”, a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR SA.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite