Black Friday a stimulat afacerile din comerţul cu amănuntul în noiembrie

Black Friday a stimulat afacerile din comerţul cu amănuntul în noiembrie

În noimebrie 2016, vânzările au fost stimulate în România de reducerile de Black Friday, practică ce s-a extins puternic în ultimii ani în rândul comercianţilor FOTO Guliver / Getty Images

Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, considerat cel mai important indicator al consumului populaţiei, a crescut în noiembrie 2016 cu 10,5% faţă de aceeaşi lunp din 2015, cel mai înalt ritm din ultimele trei luni, potrivit datelor publcate  de Institutul Naţional de Statistică (INS), cifrele confirmând aşteptările comercianţilor, privind vânzările mai mari de Black Friday.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ritmul de creştere din luna noiembrie este peste cel din octombrie, de 7,9%, şi mai mare decât în septembrie, dar sub rata de creştere înregistrată în august. Cel mai înalt ritm de creştere din ultimele luni a fost înregistrat în februarie 2016, de 21,8% faţă de februarie 2015, nivel record din 2008 încoace. 

 

Datele oficiale, care exclud vânzările de autovehicule şi motociclete, arată că afacerile din comerţ au fost susţinute în luna noiembrie în special de vânzările de bunuri nealimentare, care se vând de obicei în perioada reducerilor de Black Friday.  "Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna noiembrie 2016, comparativ cu luna noiembrie 2015 a înregistrat o creştere cu 10,5% ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,7%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+6,4%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+4,8%)", se precizează în comunicatul INS.

 

citeste totul despre: