Cum am putea avea un nou aeroport modern în nordul Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Romaero Bucureşti, companie de stat specializată în producţie, servicii şi cercetare-dezvoltare în domeniul aeronauticii pentru aeronave civile şi militare de pasageri sau cargo, vrea să pună la dispoziţie un teren de peste două hectare pentru construcţia unui terminal nou.

Noul terminal se va construi la Aeroportul Aurel Vlaicu din Băneasa, a spus Vulpescu.

"Un aeroport nou în sudul Capitalei este o investiţie strategică şi binevenită, dar nu se va putea realiza mâine. Cred că Romaero poate da un plus de atractivitate unui aeroport nou prin siguranţa conferită operatorilor aerieni de o staţie de întreţinere şi reparaţii de avioane deschisă tuturor. Până atunci, ne bucurăm de fiecare dată când auzim că există planuri de extindere a aeroportului Henri Coandă (Otopeni) şi de reluare a traficului aerian comercial pe aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa). Durata şi costul unor astfel de proiecte ar putea răspunde mai bine nevoilor imediate ale Capitalei şi nu văd un conflict cu proiectul unui aeroport nou. Până va fi gata acela, Capitala va avea nevoie de toate trei”, a declarat într-un interviu pentru News.ro directorul general al Romaero, Remus Vulpescu.

Întrebat dacă îşi doreşte să asigure mentenanţa flotei Tarom, directorul general al Romaero spune că vrea să colaboreze cu Tarom în toate modurile benefice pentru ambele părţi şi mai ales pentru publicul călător.

”Ne-am manifestat disponibilitatea de mai multe ori şi o vom păstra în limita capacităţii libere din fiecare an. Pentru noi, mentenanţa aeronavelor este un domeniu principal de competenţă şi oferim pachete de lucrări mai multor operatori aerieni cu flote mai mici sau mai mari decât Tarom, dintre care unii zboară până în România special pentru a veni la Romaero. În perioada septembrie 2018 - aprilie 2019 avem deja acoperire pentru mai mult de 80% din capacitatea staţiei de mentenanţă din Băneasa, dar aceasta va creşte pe măsură ce vom spori numărul de personal calificat şi vom putea primi mai mulţi clienţi noi. Anul acesta investim sume importante în dotarea şi instruirea de specialitate a personalului mai nou sau mai vechi”, subliniază Remus Vulpescu.

Acesta a vorbit şi despre contractele Romaero cu Boeing şi cu Airbus, pe care vrea să le dezvolte.

”Pentru Airbus comenzile de componente sunt permanente prin mai mulţi contractori şi căutăm să urcăm în lanţul valoric, să livrăm şi subansamble. Tot cu Airbus avem o colaborare foarte bună pentru dezvoltarea unui elicopter civil rapid, un proiect foarte important pentru noi. Relaţia cu Boeing este privilegiată prin vechimea ei, prin diversitatea produselor pe care le livrăm şi prin faptul că aeronavele Boeing sunt specialitatea noastră principală în serviciile de întreţinere şi reparaţii”, a afirmat Vulpescu.

Şeful Romaero s-a referit şi la colaborările cu armata română.

”Cu armata colaborăm foarte bine. Căutăm să oferim echipamente şi servicii de care este nevoie, în condiţii tehnice şi comerciale cât mai echilibrate. Efortul de finanţare de la bugetul statului pentru înzestrarea armatei este deosebit şi avem încredere că putem avea o contribuţie semnificativă la succesul programelor de înzestrare”, a adăugat Vulpescu.

Romaero vrea să mai angajeze încă 100 de persoane până la sfârşitul anului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite