FOTO A început numărătoarea inversă pentru Promenada Floreasca, primul mall din Bucureşti construit exclusiv în criză: 33 de zile până la inaugurare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai sunt doar 33 de zile până când Promenada Floreasca îşi va deschide porţile. Acum, din exterior totul pare aproape gata. În interior însă, lucrările la finisaje mai ridică praf spre etajele superioare ale viitorului mall, în ciuda faptului că majoritatea detaliilor au fost deja puse la punct. Peste 1.000 de muncitori lucrează 24 de ore din 24 pentru deschiderea la timp a mallului, o investiţie de 135 de milioane de euro.

De la staţia de metrou Aurel Vlaicu, pentru a ajunge la mallul Pro¬menada, trebuie doar traversată Calea Floreasca. Pe terasele clădirilor de birouri din zonă, angajaţii corporaţiilor trag pe fugă din ţigări şi discută despre activităţile lor, dar şi despre evoluţia şantierului Promenada, care în februarie 2012 era doar o groapă acoperită de zăpadă, se arată într-un reportaj al publicaţiei „Ziarul Financiar“.

Echipe cu aspiratoare şi unelte de spălat pe jos curăţă deja în permanenţă gresia pe care peste doar o lună (inaugurarea este programată pentru 17 octombrie) vor începe să calce pantofii celor aproximativ 30.000 de vizitatori aşteptaţi să treacă în fiecare zi pragul mallului.

O investiţie de 135 de milioane de euro în domeniul imobiliar reprezintă în actuala perioadă o raritate, iar plasarea acestor bani în mijlocul unei zone în care lucrează în prezent zeci de mii de angajaţi ai unor companii ca Oracle, HP, Raiffeisen, Intesa sau PwC a atras atenţia retailerilor, care au închiriat 95% din spaţii.

Săptămâna trecută, circa 700 de muncitori ai austriecilor de la Strabag şi ai subcontractorilor lucrau la finisarea spaţiilor comune, testarea anumitor echipamente şi amenajarea căilor de acces dinspre strada Barbu Văcărescu şi calea Floreasca. 

În spaţiile viitoarelor magazine, alţi 300 de muncitori au rolul de a face din „carcase gri“ unităţi comerciale primitoare, cu vitrine impecabile, care să îi atragă pe clienţi să cheltuie, deşi consumul şi criza încă mai persistă pe străzile Bucureştiului, scrie „Ziarul Financiar“.

Cei mai importanţi comercianţi de îmbrăcăminte care au închiriat spaţii în cadrul mallului, printre care Peek & Cloppenburg, Inditex (Zara) sau H&M, sunt şi cei mai avansaţi în ceea ce priveşte amenajarea spaţiilor, siglele magazinelor fiind deja montate cu mai bine de o lună înainte de deschidere. În interior deocamdată rafturile cu haine lipsesc, dar probabil nici acest pas nu este deocamdată prea departe.

„În prezent sunt 700 de muncitori pe şantier din partea constructorului şi alţi 300 ai retailerilor mari, către care au fost predate deja spaţiile. În prezent mai lucrăm numai la finisaje şi la zonele de acces în mall. Mai sunt o serie de chiriaşi către care urmează să predăm spaţiile, conform contractelor, cu 30 de zile înainte de deschidere“, afirmă Alina Puşcaşu, project director din partea Raif-feisen Evolution, potrivit „Ziarului Financiar“.

În anumite zone ale mallului pătrunde în timpul zilei soarele prin cele nouă luminatoare, dar cel mai colorat loc rămâne terasa de deasupra proiectului, unde au fost deja aduse o serie de locuri de joacă şi în mai multe zone a fost montat gazon verde pe care vizitatorilor le va fi permisă staţionarea. Un perete mare şi alb a fost de asemenea montat pentru viitoarele proiecţii în aer liber ce vor fi realizate pe terasă, dar deschiderea mallului în anotimpul ploios probabil nu va permite prea multe difuzări.

„La circa o lună de la deschiderea mallului va fi dat drumul la patinoar, care va fi continuat şi cu un culoar de gheaţă ce va da un ocol prin terasă. Aceste locuri de joacă vor fi gratuite, vrem să organizăm şi concursuri aici, în timp ce barurile exterioare vor fi ame¬najate doar din primăvară, când con¬diţiile meteo se vor îmbunătăţi“, mai spune Alina Puşcaşu.

Accesul auto în cele 1.300 de locuri de parcare subterane va fi realizat pe Calea Floreasca, venind dinspre centrul oraşului, şi pe strada Barbu Văcărescu, venind dinspre nord, iar dezvoltatorii mallului iau în calcul şi varianta în care circulaţia pe cele două artere va fi realizată prin sensuri unice.

În urmă cu patru luni, reprezentanţii Raiffeisen Evolution estimau că mallul Promenada va genera încasări anuale de aproximativ 11 milioane de euro, nivel pentru care chiriaşii ar trebui să scoată bonuri de circa 70 de milioane de euro, dat fiind faptul că, în general, veniturile proprietarilor de malluri reprezintă aproximativ 15% din vânzări.

Dacă s-ar baza doar pe cei 70.000 de angajaţi ai corporaţiilor din zonă, aceştia ar trebui să lase în proiect, în medie, câte 80 de euro în fiecare lună la restaurante, cafenele, în magazinele de haine, la supermarketul Billa, în Flanco, la sala de fitness sau în centrul de bowling şi biliard. 

Citiţi mai multe despre acest subiect pe „Ziarul Financiar“

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite