Scandalul Volkswagen: Pierdere de 3,48 miliarde de euro în trimestrul al treilea, prima din ultimii 15 ani
0Volkswagen a raportat miercuri prima pierdere trimestrială din ultimii 15 ani, de 3,48 miliarde de euro, din cauza costurilor legate de scandalul manipulării testelor de poluare ale automobilelor diesel, şi a redus estimările referitoare la profit, potrivit Reuters. Analiştii anticipau pierderi de 3,47 milarde de euro.
Grupul auto german a alocat în trimestrul al treilea 6,7 miliarde de euro pentru acoperirea costurilor campaniei de rechemare în service a 11 milioane de vehicule la nivel global, suma fiind uşor peste cea de 6,5 miliarde de euro anunţată la o săptămână după ce a recunoscut public manipularea testelor emisiilor, pe 18 septembrie.
Din aceste motive, Volkswagen a anunţat că se aşteaptă ca profitul operaţional din acest an să scadă semnificativ sub nivelul record de 12,7 miliarde de euro obţinut în 2014.
Excluzând costul scandalului, producătorul auto anticipează că marja operaţională va fi de 5,5%-6,5% în acest an, după nivelul de 6,3% atins anul trecut.
Grupul intenţionează să reducă investiţiile cu 1 miliard de euro pe an la divizia VW, care va rechema în service 5 milioane de automobile pentru eliminarea softului ilegal prin care este redus nivelul emisiilor în timpul testelor.
Divizia de lux Audi, care generează 40% din venitul grupului VW, va reduce la rândul ei cheltuielile.
Volkswagen a confirmat că pierderea din trimestrul al treilea este prima din cel puţin 15 ani, dar, din cauza schimbărilor de contabilitate, nu a putut preciza când a avut loc pierderea anterioară.
Grupul ar putea fi nevoit să aloce fonduri suplimentare pentru măsuri de stabilizare a vânzărilor, dacă livrările vor fi afectate de scandal, a spus directorul general Matthias Mueller. Măsurile ar putea include discounturi pentru achiziţiile de maşini noi, dacă proprietarii vor preda modele vechi, precum şi împrumuturi ieftine şi stimulente acordate dealerilor, pentru răscumpărarea de maşini mai vechi.
Livrările grupului, care include şi brandurile premium Audi şi Porsche, au scăzut cu 1,5% în septembrie, la 885.300 de vehicule. În trimestrul al treilea, vânzările au coborât cu 3,4%, la 2,39 milioane de maşini.
Din acest motiv, VW a coborât în urma Toyota în privinţa volumului vânzărilor în primele nouă luni ale anului, după ce a ocupat prima poziţie la nivel mondial în primul semestru.