Scandalul Volkswagen: Comisia Europeană începe proceduri de infrigement împotriva a şapte state membre

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel

Comisia Europeană (CE) a demarat joi proceduri de infrigement împotriva a şapte state membre deoarece au încălcat legislaţia UE privind emisiile vehiculelor în cazul Volkswagen, scrie presa internaţională.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Volkswagen a anunţat recent că va plăti 16,3 miliarde de dolari, după ce a recunoscut că ani de zile a folosit un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel în SUA, acceptând să răscumpere vehiculele de la consumatori şi să furnizeze fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice, scrie Agerpres.

Germania, Marea Britanie, Spania şi Luxemburg sunt acuzate că nu au impus VW acelaşi timp de amenzi ca în SUA, unde grupul german a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante, astfel încât maşinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanţă care provoacă boli respiratorii şi afectează mediul.

Statele au încălcat reglementările UE deoarece nu au folosit sistemele lor naţionale de penalizare pentru a împiedica producătorii auto, cum ar fi Volkswagen, să încalce legea.

De asemenea, Germania şi Marea Britanie au refuzat să prezinte toate informaţiile care au fost strânse de investigatorii naţionali referitoare la posibilele nereguli înregistrate la vehiculele Volkswagen.

În continuare, Volkswagen susţine că dispozitivele instalate pe vehiculele sale diesel nu sunt ilegale conform reglementărilor UE.

Alte trei state — Cehia, Lituania şi Grecia — sunt acuzate că nici măcar nu au inclus în legislaţia lor naţională posibilitatea amendării industriei auto pentru posibile încălcări ale legii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite