Producătorii auto germani accelerează investiţiile în maşinile electrice, agăţându-se însă de motoarele pe motorină

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Volkswagen AG, Daimler AG şi BMW AG şi-au prezentat, la Salonul auto de la Frankfurt, planurile de trecere la maşini electrice pentru majoritatea modelelor, transformare ce va dura însă mai mult de un deceniu, scrie bloomberg.com, precizând că între timp vor avea nevoie de motorină pentru a contribui la respectarea unor reglementări mai stricte privind emisiile în Europa.

Prin urmare, o strategie pe două direcţii, care ambele solicită investirea a zeci de miliarde. 

"Motoarele convenţionale şi alternative nu sunt adversari", a declarat Matthias Mueller, Chief Executive Officer al Volkswagen. "Noi câştigăm banii de care avem nevoie pentru a investi miliarde în viitor din vehiculele pe care le vindem astăzi. Şi fără motoare diesel eficiente şi curate, obiectivele climatice nu vor fi realizabile", a adăugat şeful VW, citat de Bloomberg.

Producătorii auto din Germania se află sub o presiune deosebită pentru a prezenta o nouă abordare a provocărilor cu care se confruntă industria, dat fiind faptul că acestea sunt mult mai dependente de altele faţă de motorină, ca o modalitate de a reduce emisiile în maşinile lor mai mari. 

Scandalul de înşelăciune de la VW şi preocupările legate de poluarea internă a oraşului au provocat şi o criză în Germania, care a iniţiat în această vară două summituri naţionale pe tema folosirii motoarelor diesel, la care au participat lideri politici, inclusiv cancelarul Angela Merkel.

Mueller a anunţat luni intenţia de a construi versiuni electrice ale tuturor celor 300 de modele din gama grupului, care conţine 12 mărci - o schimbare care va dura până în 2030 şi va duce la costuri de dezvoltare care vor ajunge la 20 de miliarde de euro.

VW are planuri ambiţioase

Planurile Volkswagen sunt cele mai ambiţioase din industria auto şi reflectă eforturile companiei de a-şi repara imaginea pătată de scandalul falsificării testelor privind emisiile de CO2. 

Pe de altă parte, implicarea agresivă a Chinei în ceea ce priveşte vehiculele alimentate de baterii şi scepticismul oficialilor europeni cu privire la motoarele convenţionale pun în pericol tehnologia motoarelor diesel din regiune, a declarat Carlos Tavares, CEO PSA Group, reporterilor la show-ul de la Frankfurt.

"Consider că este logic să mergem spre electrificarea vehiculelor, dar dacă urmăm doar impulsurile şi emoţiile de zi cu zi, scăpăm câteva aspecte ale problemei cum ar fi rentabilitatea modelelor, modul în care se generează electricitatea şi baterie”, a declarat Tavares, şeful fabricantului francez de automobile Peugeot, Citroen şi DS şi noul proprietar al mărcilor Opel şi Vauxhall. "Dacă suntem instruiţi să construim vehicule electrice, autorităţile şi administraţiile trebuie să îşi asume responsabilitatea ştiinţifică a acestei alegeri", a mai spus el.

Daimler reduce cu 4 miliarde de euro cheltuielile

Odată cu costurile de dezvoltare a noilor modele, producătorii auto vor trebui să se confrunte cu marje mai slabe pentru vehiculele lor electrice decât ceea ce sunt obişnuiţi să obţină pentru modelele diesel. Daimler reduce cu 4 miliarde de euro cheltuielile până în 2025, anticipând profitabilitatea redusă pe care o aşteaptă iniţial de la autoturismele electrice.

La Frankfurt, marca Mercedes-Benz a lui Daimler a debutat un hatchback electric, care face parte dintr-un proiect de 10 miliarde de euro pentru a elibera 10 vehicule electrice până în 2022. În plus faţă de noua linie EQ de vehicule alimentate de baterii, producătorul va adăuga variante electrificate în întreaga gamă de modele, inclusiv aşa-numitele hibride uşoare, cu o baterie mai mică, care nu necesită încărcarea unui conector.

"Dezbaterea asupra motorinei nu este de ajutor, dar ceea ce vedem este faptul că mulţi cumpărători sunt raţionali şi văd că motorina este o tehnologie foarte atractivă", a declarat Ola Kaellenius, şeful de dezvoltare Daimler. 

BMW vrea să ofere cel puţin 12 vehicule complet electrice până în 2025

BMW a prezentat un sedan electric, pe care compania îl va adăuga la sub-brandul său "i". Modelul cu patru uşi va fi lansat în vânzare până în 2021 şi va fi poziţionat între autoturismul squat i3 şi masina sport subţire i8.

În ansamblu, BMW intenţionează să ofere cel puţin 12 vehicule complet electrice până în 2025, inclusiv variante de bază ale modelelor de masă cum ar fi SUV-ul X3, precum şi autovehiculul futurist cu autovehiculul iNext.

Tehnologia nouă facilitează revigorarea plăcuţei de identificare "i", care nu a primit o maşină nouă de la i8 în 2014.

"Maşinile electrice, în general, nu vor fi la fel de profitabile ca maşinile cu motoare cu combustie", a declarat Harald Krueger, CEO al BMW, reporterilor de la Frankfurt. "Diesel este absolut necesar pentru atingerea obiectivelor climatice pe termen mediu."

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite