Sfaturi să nu rămâi „de căruţă“: Cât trebuie să investeşti să ai maşina pregătită de iarnă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cum vine iarna şoferii şi nu numai îşi fac bugetul pentru pregătirea maşinii pentru anotimpul rece, luând în calcul de cele mai multe ori, variantele mai ieftine.

Cele mai mari emoţii când vine vorba de anotimpul rece le au proprietarii de maşini cu vechimea de peste cinci ani, unde pot apărea probleme legate de anumite consumabile, cum ar fi acumulatorul sau cauciucurile.

Bugetele pentru rezolvarea problemelor legate de anvelope şi acumulatori diferă în funcţie de capacitatea şi categoria atovehiculului. Dacă pentru o maşină cu motor pe benzină de 1,2 – 1,4 litri, un acumulator bun costă, în medie, până în 200 de lei, pentru cei care au motorizare diesel şi motor de 2 litri, preţul unei baterii ajunge şi la 380  şi chiar 500 de lei.

Pentru a economisi bani şi timp, posesorii de autovehicule pot contacta companii, care oferă astfel de servicii la domiciliu, iar deplasarea şi montajul sunt incluse în preţul produsului.

Pentru maşinile care au motoare mai mari de 2 litri costurile cresc, iar un acumulator poate să coste aproape 1.000 de lei.

Proprietarii de maşini trebuie să ia în calcul şi costurile necesare constatării unor eventuale probleme ale autovehiculului care trebuie pregătit pentru sezonul rece. În mare parte service-urile oferă clienţilor fideli servicii de constatare gratuite. Dacă proprietarul nu are acest deal cu mecanicii poate scoate din buzunar între 50 de lei şi 200 de lei pentru o verificare completă a vehiculului.

Problema anvelopelor

Şoferii care trebuie să îşi schimbe anvelopele au cele mai mari costuri atunci când încep pregătirea maşinii pentru iarnă. Un set complet de anvelope poate costa de la circa 500 de lei până la peste 2.500 de lei, în funcţie de tipul maşinii care urmează să fie echipată.

Mecanicii auto nu recomandă achiziţia de anvelope second hand, în special pentru perioada de iarnă. „Cauciucurile mai vechi de doi ani nu mai au proprietăţile unei anvelope normale aşa cum apar ele în specificaţiile producătorului. Materialul se întăreşte şi scade aderenţa”, a explicat Sandu Stoica, proprietar al unui atelier specializat în servicii pentru roţi.

Şoferii trebuie să mai ia în calcul şi cheltuielile necesare schimbării anvelopelor. Pentru această operaţiune preţurile variază de la 50 la 80 de lei, în funcţie de mărimea roţilor.

Specialiştii au însă o sugestie. „Este bine ca şoferul să aibă două seturi de jenţi. Una echipată cu anvelope de vară şi alta cu anvelope de iarnă. Jenţile clasice, de tablă nu sunt foarte scumpe, iar înlocuirea lor costă 15 – 20 de lei. Proprietarul nu mai achita de două ori pe ani mutarea cauciucurilor pe jenţi şi nici nu mai plăteşte echilibrarea sau alte servicii”, detaliază Sandu Stoica.

Cheltuieli inevitabile

Pe lista de cheltuieli sigure se adaugă înlocuirea sau completarea antigelului. Această operaţiune poate costa între câteva zeci de lei şi chir 400  de lei în funcţie de capacitatea instalaţiei de răcire a maşinii şi a concentraţiei lichidului folosit. Asta pentru că un litru de antigel costă de la 15 la 100 de lei.

Mecanicii auto mai recomandă ca maşinile care au rulat mult în oraş şi nu au mai avut uleiul şi filtrele schimbate să beneficieze de un schimb de ulei şi consumabile şa încât pornirea pe timp de îngheţ să fie mai uşoară.

Odată ajunşi în service proprietarii de maşini pot să solicite mecanicilor să verifice şi curelele şi furtunurile.
Pentru mai multă siguranţă maşina mai trebuie echipată şi cu lopată, lanţuri şi material antiderapant. Aici preţurile variază în funcţie de calitatea produselor. Materialul antiderapant este relativ ieftin. Un sac de 5 kilograme nu depăşeşte 5-6 lei.

Lopata poate costa ceva. Una de plastic de proastă calitate se situează în jurul valorii de 50 de lei, iar una din material mai dur, de calitate poate scoate şi 150 de lei din buzunar.

La fel şi lanţurile antiderapante. Preţul lor creşte în funcţia de lăţime cauciucului. Dar şi calitatea contează. Cu câteva zeci de lei poate fi cumpărat un set de lanţuri fabricat în China, dar unele mai scumpe acceptate şi de specialiştii din domeniul auto pot costa peste 200 de lei.
 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite