Fiscul românesc a descoperit emailul: Contribuabilii şi ANAF ar putea comunica electronic privind solicitarea şi emiterea de documente
0Contribuabilii ar putea solicita Fiscului în format electronic eliberarea unor documente, iar ANAF să le trimită în acelaşi mod, ca şi fişele conţinând situaţia fiscală a acestora către alte autorităţi publice, fără deplasarea contribuabilului pentru preluarea şi depunerea actelor.
„În prezent, Codul de procedură fiscală reglementează posibilitatea organelor fiscale de a emite acte administrative fiscale doar în formă scrisă, pe suport hârtie. Mai mult, chiar şi prevederile referitoare la comunicarea respectivelor acte sunt adaptate acestei modalităţi de emitere. Această manieră de lucru este utilizată şi pentru alte acte procedurale (notificări, somaţii, solicitări de informaţii etc.) pe care organele fiscale le emit şi le comunică contribuabililor“, se arată în nota de fundamentare a unui proiect de ordonanţă de urgenţă.
Totodată, Codul prevede posibilitatea depunerii electronice la distanţă doar în ceea ce priveşte declaraţiile fiscale.
„În scopul dezvoltării unui sistem de comunicare electronică între contribuabili şi organele fiscale, proiectul de act normativ introduce posibilitatea emiterii şi comunicării actelor administrative fiscale şi a altor acte procedurale (notificări, înştiinţări, certificate de atestare fiscală etc.) şi în formă electronică. Rolul acestei măsuri este de a crea posibilitatea comunicării în timp real a declaraţiilor, a cererilor şi a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum şi asigurarea unei procesări mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse în format pe hârtie“, se precizează într-un comunicat de presă al Finanţelor.
Anul trecut, administraţiile fiscale au eliberat contribuabililor aproximativ 5,5 milioane de adeverinţe de venit tiparite, măsura propusă având ca efect reducerea costurilor de administrare fiscală şi soluţionarea mai rapidă a cererilor contribuabililor.
Actele vor purta semnătura electronică extinsă a Ministerului Finanţelor Publice în cazul celor emise de organele fiscale din cadrul ANAF sau a autorităţii administraţiei publice locale pentru documentele emise de compartimentele de specialitate din cadrul unităţilor administrativ teritoriale.
Pentru transmiterea documentelor privind situaţia fiscală a unui contribuabil, la solicitarea altor autorităţi publice, nu se justifică acordul contribuabilului în cauză, iar acesta nu mai este obligat să se deplaseze iniţial la administraţia fiscală pentru obţinerea documentului care îi atestă situaţia fiscală şi să-l depună ulterior.
Mai puteţi citi:
[<a href="//storify.com/phradamon666/anaf" target="_blank">View the story "anaf" on Storify</a>]