Secretul amenajării unui magazin sau supermarket
0Organizarea eficientă a unui magazin sau supermarket reprezintă o condiţie importantă pentru ca funcţioarea acestuia să aibă succes. Locaţia contează, să fie într-o zonă centrală, să nu fie la periferia oraşului, să aibă locuri de parcare, să fie deschis într-un spaţiu modern, sau măcar renovat. Rafturile nu trebuie să lipsească dintr-un magazin sau supermarket. Trebuie achiziţionate diverse tipuri de rafturi şi anume:
Rafturi de pâine care sunt din lemn sau pal laminat şi servesc la expunerea produselor de panificaţie, brutărie şi pâine. Modelele sunt diferite prin design şi dimensiuni, se pot comanda în funcţie de zona sau spaţiul unde trebuie să fie amplasate. Pot fi din lemn şi metal, cu poliţe şi de tip dulap, din lemn cu uşi batante din sticlă.
Rafturi de legume-fructe care sunt elegante şi au structura metalică pentru o mai bună rezistenţă. Au modele şi dimensiuni diferite, sunt într-o gamă de culori destul de vastă, au structuri care permit susţinerea lăzilor cu fructe şi legume. Astfel de rafturi trebuie să fie prevăzute şi cu anumite accesorii: suport pentru pungi, grilaje pentru etichete şi altele.
Pentru depozitarea optimă a produselor în magazin sunt recomandate rafturile cu structură metalică care pot fi pentru mărfurile ambalate în diverse moduri sau pentru europaleţi. Pe siturile online se pot vedea şi achiziţiona modele diferite de rafturi metalice pentru magazine, care sunt construcţii practice, eficiente şi durabile. Costul este destul de avantajos iar capacitatea de stocare mare.
Rafturile metalice de perete au avantajul că pot expune produsele care se comercializează în magazine sau supermarket-uri. Nu contează dacă produsele sunt alimentare sau nealimentare, acestea sunt depozitate pe rafturi şi astfel sunt expuse foarte bine clienţilor. Pentru o mai bună organizare se pot folosi şi rafturi metalice colţar dispuse în diverse unghiuri.
Gondola sau raftul de mijloc face parte din categoria principalelor sisteme de depozitare din spaţiile comerciale deoarece facilitează expunerea unei game mari de produse într-un spaţiu destul de limitat. Pentru un magazin mai mare sau în cazul unui supermarket sunt indicate o gamă de accesorii care sunt o necesitate şi nu trebuie să lipsească. Trebuie să se folosească:
· sisteme de acces şi ghidare clienţi
· senzori pentru acţionarea porţilor
· mese de marcat cu sau fără bandă
· suporturi pentru coşuri
· suporturi pentru casa de marcat
· coşuri mici din plastic
· coşuri din metal pe roţi, care sunt de market
· cărucioare supermarket cu scaun copil şi altele.
În supermarket-uri se găsesc de asemenea şi vitrine frigorifice cu sticlă glisantă şi vitrine verticale cu uşi din sticlă cu balamale sau culisante, pentru o bună vizualizare a produselor de către clienţi.
Un magazin trebuie să ofere o atmosferă plăcută şi de confort clienţilor, să respecte toate normele, cerinţele şi reglementările de siguranţă şi sănătate, să aibă un design armonios şi să fie condus de oameni care să acorde atenţie şi respect angajaţilor. Pentru alegerea categoriei de preţ este bine să se ţină cont de nivelul de venit al populaţiei din zona unde este amplasat magazinul. Oferta de produse trebuie adaptată la cererea clienţilor care vor intra în magazinul respectiv. Comercializarea produselor de sezon – specifice pentru sărbătorile de Crăciun şi Paşte – ajută la creşterea vânzărilor şi la succesul afacerii.
Cele mai importante produse sunt cele alimentare de aceea acestea trebuie să predomine pe rafturile magazinelor comparativ cu cele nealimentare. De asemenea, zona cu rafturi pe care să fie produse proaspete – fructe şi legume – trebuie să fie mare deoarece acestea sunt cele mai cumpărate de clienţi. Faţă de produsele de uz casnic, menaj, detergenţi, cosmetice, cu siguranţă interesul clienţilor nu va fi atât de mare comparativ cu alimentele. La produsele din carne, de panificaţie şi lactate este bine să se specifice furnizorul local. Produsele trebuie să fie de bună calitate, să nu aibă termenul de valabilitate expirat pentru că doar aşa clienţii vor reveni în locul de unde au mai cumpărat, doar dacă au fost mulţumiţi.
În spaţiul de vânzare contează amenajarea acestuia şi designul interior pentru atragerea clienţilor. Desigur preţul produselor este foarte important, concurenţa este mare între magazine, însă şi felul în care se simte clientul, atmosfera trebuie să fie una plăcută şi cât mai confortabilă, iar designul interior şi aranjarea sistemelor de depozitare pot avea un rol în stabilirea fluxului de circulaţie al clienţilor şi determinarea acestora să cumpere chiar mai multe produse decât şi-au propus iniţial, înainte de a veni la cumpărături. Un design de interior bine ales – cu finisaje elegante, culori potrivite, materiale de calitate din lemn sau în stil tradiţional - va face pe client să revină în locul unde s-a simţit bine şi mulţumit. Între oferta de produse şi ambient există o legătură care este foarte importantă şi care va crea o imagine vizuală ce trebuie să impresioneze şi să atragă clienţii.