CFR Călători ar putea avea promoteri în Aeroportul Otopeni, care să-i invite la trenuri pe pasagerii coborâţi din avioane

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Dan Costescu le cere transportatorilor feroviari de stat o promovare mai agresivă a căilor ferate
Ministrul Dan Costescu le cere transportatorilor feroviari de stat o promovare mai agresivă a căilor ferate

CFR Călători trebuie să aibă pe viitor o atitudine proactivă şi să încerce să speculeze orice breşă din piaţă, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, într-o conferinţă de presă.

„CFR Călători ar trebui pe viitor să aibă o atitudine proactivă, să nu mai stea să aştepte piaţa şi să încerce să speculeze orice breşă din piaţă a concurenţilor din interior, a concurenţilor feroviari sau a celorlalţi concurenţi din auto şi, de ce nu, aviaţie, pe distanţe scurte. Aceasta poate să fie concurenţă, dar poate să fie şi o colaborare“.

Convenţie cu Tarom

„Cine ne împiedică, de exemplu, să facem o convenţie cu Tarom ca atunci când coboară orice pasager Tarom să aibă biletul de tren inclus şi să folosească calea ferată şi nu un taxi sau alt mijloc de transport.
La ticketing să extindem aparatele unde se plăteşte cu cardul“, a spus Costescu.

Potrivit acestuia, călătorii vor fi întâmpinaţi în aeroport de promoteri care le vor transmite că pot folosi ca alternativă, pentru a ajunge în oraş, şi varianta feroviară.

„Promoterii vor fi în acel loc şi vor atrage atenţia oamenilor, la orele de vârf, că au şi alternativa acestui mijloc de transport, cum au şi alternativa taxiului. Va trebui mai multă prezenţă“, a mai afirmat ministrul Transporturilor.

Reducerile pentru studenţi, doar cu carnetul

Studenţii şi elevii care folosesc zilnic trenul pentru a merge la facultate sau la şcoală vor putea cumpăra, începând cu anul universitar/şcolar 2016-2017, bilete de tren la jumătate de preţ direct cu carnetul, fără să mai aibă nevoie şi de o legitimaţie de transport a mai anunţat ministrul Transporturilor.

„Vom simplifica modul în care studenţii şi elevii beneficiază de reduceri la biletele de tren.
Reducem din birocraţie şi eliminăm tichetele suplimentare şi chiar şi legitimaţiile de transport intermediare.
Carnetul de student sau de elev le va fi suficient să cumpere bilete reduse la tren“, a spus Dan Costescu.

Facilitatea va fi valabilă, din toamnă, la trenurile Regio şi InterRegio, pentru un număr nelimitat de călătorii la clasa a doua.

În prezent, eliberarea biletelor reduse de călătorie şi a abonamentelor lunare pentru elevi şi studenţi se face contra cost, în baza carnetelor de elev, a adeverinţei doveditoare pentru elevii claselor pregătitoare sau a legitimaţiei de student pentru reducere transport, vizate la zi pentru anul şcolar/universitar în curs de către instituţiile de învăţământ.

Odată cu eliminarea legitimaţiei „reducere la transport“ se va elimina şi limita de 24 de călătorii cu trenurile InterRegio.

Viteza corectă: 250 km/h

Viteza maximă de circulaţie a trenurilor, care să justifice costurile, este de 250 kilometri/oră, acest lucru reieşind din studiile pe care le-a făcut Ministerul Transporturilor.

„Şi noi ne dorim o linie de mare viteză. Trebuie, însă, să fim realişti şi să ne adaptăm la geografia ţării, pentru că nu toate ţările îşi permit din punct de vedere geografic o linie de mare viteză.
Noi avem Carpaţii, care vin şi rup, practic, ţara în mai multe bucăţi şi asta înseamnă o reducere de viteză.
Din studiile făcute până acum, o viteză decentă, care să justifice costurile, pentru noi ar fi undeva la 250 kilometri/oră“, a spus Costescu.

Potrivit ministrului, în cazul în care există opriri la mai puţin de 300 de kilometri, înseamnă o mărire a timpului cu 20%.

„Dacă ai opriri la mai puţin de 300 de kilometri, înseamnă o mărire a timpului cu 20%. E clar, noi suntem o ţară densă, avem o reţea densă, avem multe staţii.
Între Craiova şi Bucureşti sunt, de exemplu, 200 de kilometri, între Constanţa şi Bucureşti sunt 200 de kilometri, aceste trenuri au nevoie de distanţe foarte mari ca să prindă această viteză şi distanţe foarte mari de oprire. Pentru noi, 250 kilometri pe oră ar fi maximul acestei viteze.
Ne-am rezolvat problemele cu banii europeni pe coridoarele TEN-T. Acolo viteza este de 160 kilometri pe oră. Este o schimbare spectaculoasă. Între Bucureşti şi Curtici, în loc să facem 11 ore şi jumătate cât facem acum, vom face doar 7 ore şi jumătate când întregul coridor va fi gata“, a mai arătat ministrul Transporturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite