A început soldarea de vară, comercianţii afişează reduceri de până la 70% pentru articolele specifice sezonului cald

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reducerile prin soldare trebuie afişate vizibil FOTO: Marian Iliescu
Reducerile prin soldare trebuie afişate vizibil FOTO: Marian Iliescu

Pe lângă promoţiile şi reducerile practicate în general în această perioadă, comercianţii mai au la dispoziţie, începând de astăzi, o nouă metodă de accelerare a vânzărilor: soldarea. Mulţi dintre cei cu care am vorbit nu fac însă diferenţa dintre reducerile promoţionale şi soldări.

Agenţii economici care intenţionează să aplice reduceri tip soldare (destinate accelerării vânzărilor de articole de sezon) la produsele pe care le comercializează trebuie să depună notificări speciale la primăria de care aparţin, cu 15 zile înaintea datei de debut a reducerilor, potrivit legislaţiei în vigoare.

Soldarea este o metodă de lichidare a stocurilor cu articole de iarnă (în special tricouri, pantalonu scurţi, articole de plajă sau cămăşi cu mânecă scurtă), astfel că ne putem aştepta la reduceri masive de preţuri.

În Bucureşti, prima zi de soldare a adus reduceri de până la 70%.

Unde găsiţi soldări

Comercianţii trebuie să anunţe în prealabil la primărie faptul că intenţionează să practice soldări, astfel că, pentru a afla unde găsiţi preţuri reduse, cel mai bine este să vă adresaţi autorităţii locale.

Pentru a fi acceptată ca soldare, comerciantul trebuie să facă dovada că a achitat furnizorului contravaloarea mărfurilor expuse şi că nu le va vinde mai ieftin decât suma achitată şi, de asemenea, trebuie să-şi ia angajamentul că este o lichidare de stoc, respectiv că nu va repeta această metodă de vânzare cu alte mărfuri din aceaşi categorie.

Perioada de soldare este stabilită de lege între 1 august – 31 octombrie pentru produsele de primăvară-vară.

În acest interval de timp, comercianţii îşi pot stabili o durată maximă de 45 de zile în care pot comercializa produse la preţuri reduse.

Ce marfă puteţi găsi la soldare

Pot fi supuse operaţiunilor de soldare numai produsele nealimentare a căror desfacere are caracter sezonier.

În această categorie se încadrează grupe de produse cum ar fi (dar fără a se limita la): confecţii, tricotaje, încălţăminte de vară, articole de plajă, articole sportive etc.

Nerespectarea dispoziţiilor legale generale privind vânzările de soldare se sancţionează cu amendă de la 2.000 la 10.000 de lei, iar efectuarea de vânzări de soldare fără notificare se sancţionează cu amendă de la 200 la 1.000 de lei.

Vânzarea de soldare este intens practicată în ţări ca Franţa, Germania sau Spania, cu avantaje importante atât pentru comercianţi, cât şi pentru consumatori.

Ce este preţul de referinţă

Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice.

Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului nou (redus).

Stocul de produse propus pentru soldare trebuie să fie constituit în prealabil în structura de vânzare respectivă, în spaţiile de vânzare şi depozitele structurii de vânzare, precum şi, după caz, în unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu cel puţin 15 zile înainte de data de debut a vânzării de soldare, şi nu va fi reînnoit după constituire sau în cursul vânzărilor de soldare“, se arată în normativele care reglementează acest tip de comerţ.


Capcanele reducerilor

În această perioadă de reduceri, magazinele se folosesc din plin de strategiile de vânzare, care îndeamnă clientul să cheltuiască cât mai mult.

Cum recunoşti „şmecheriile“ folosite de comercianţi, dar, mai ales, cum să nu cazi în plasa lor? Paco Underhill, autorul cărţii „Why We Buy: The Science of Shopping/De ce cheltuim bani: Ştiinţa din spatele cumpărăturilor“, este unul dintre consilierii în vânzări care a dezvăluit câteva dintre tacticile de acest gen folosite cel mai des.

„Două la preţ de unul“

Ofertele promoţionale sunt adevărate borcane de miere pentru cumpărători, dar cel mai adesea alegerile de acest fel nu reprezintă o afacere bună.

Încercaţi să cumpăraţi în perioada reducerilor din magazinele cu ale căror preţuri sunteţi familiarizaţi. Aşa veţi putea să verificaţi dacă ceea ce este prezentat ca o ofertă de neratat se încadrează cu adevărat în categoria chilipirurilor“, recomandă Underhill.

Altă tehnică folosită are loc în timpul lichidărilor de stoc, când hainele ieftine sunt îngrămădite în zona din spate, puse claie peste grămadă, multe dintre ele şi fără etichete.

Comercianţii ştiu că ne dorim să observăm cât mai repede preţul şi măsura, de aceea hainele aranjate corespunzător pe umeraşe sunt cele mai scumpe din magazin.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite