Carrefour donează 1% din vânzările de produse proprii pentru „Cuminţenia Pământului“. Francezii au un profit net în România de 28,7 milioane de euro
0Francezii de la Carrefour, al doilea cel mai mare jucător din comerţul alimentar românesc, se implică în campania de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi, „Cuminţenia Pământului”, şi donează 1% din vânzările de “private label“ făcute între 1 şi 30 septembrie.
După cifrele de afaceri din 2015, Carrefour (inclusiv Artima), şi-a crescut vânzările în România cu 13,4%, până la aproape 1,4 miliarde de euro (6,18 miliarde lei). Şi profitul net a crescut cu 9,6%, până la 28,7 milioane euro (127,7 milioane lei).
Grupul francez operează în România 191 de magazine, dintre care 30 de hipermarketuri „Carrefour“, 107 supermarketuri „Market“, 43 magazine de proximitate „Express“, 10 magazine de proximitate „Contact”, plus un magazin online. Retailerul mai deţine şi patru magazine sub brandul Supeco.
Carrefour a preluat, la sfârşitul anului trecut, reţeaua locală de 86 de supermarketuri Billa, cu afaceri de peste 300 milioane de euro, într-o trazacţie de circa 100 milioane euro. Grupul are peste 9.000 de angajaţi în România.
„Prin această iniţiativă, dorim să îi încurajăm pe clienţii noştri să facă parte, alături de noi, din acest efort colectiv pentru redobândirea acestui important simbol al culturii româneşti“, a declarat directorul de marketing şi comunicare al Carrefour, Andreea Mihai.
A mai rămas mai puţin de o lună până la încheierea subscripţiei publice pentru achiziţionarea sculpturii "Cuminţenia pământului", iar până acum s-au strâns aproape 700.000 de euro, potrivit ministrului Culturii, Corina Şuteu.
Cea mai mare contribuţie financiară din mediul privat de până acum a fost anunţată de Dedeman, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de bricolaj, controlat de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl din Bacău, care a donat 127.000 de euro, câte 15 euro pentru fiecare dintre cei 8.500 de angajaţi.
Pe lângă cele cinci milioane de euro, sumă alocată deja de Guvern, statul mai are nevoie de şase milioane de euro pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi.
La ora actuală, „Cuminţenia Pământului” poate fi văzută la Muzeul Băncii Naţionale a României, de luni până vineri, între orele 10.00 – 18.00, cu ajutorul unei programări prealabile. Intrarea este gratuită, iar vizitatorii muzeului beneficiază de un tur ghidat.
Pe lângă Dedeman, printre companiile care şi-au anunţat implicarea în susţinerea campaniei de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi „Cuminţenia Pământului” se numără BRD, Uber, Enel, McDonald's, Banca Transilvania, OMNIASIG, eMAG, UniCredit Bank România, Coresi, New Folder, Unlock, Media Trust, Telekom, Dexter Print, Humanitas şi Cărtureşti.
Printre personalităţile care şi-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripţie publică se regăsesc Adrian Ghenie, Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, François Saint-Paul - ambasadorul Franţei, Răzvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu şi Cosmin Alexandru. De asemenea, în spoturile publicitare îşi declară susţinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoş Bucurenci, Părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv, Virgil Stănescu, Alexandru Tomescu, Cristina Cioran, Gheorghe Hagi, Virgil Ianţu, Dora Dumitrescu şi Ilie Năstase.
”Cuminţenia Pământului” a fost realizată de Constantin Brâncuşi în 1907 şi aparţine patrimoniului cultural naţional, în categoria Tezaur. În prezent, ”Cuminţenia Pământului” este în proprietatea moştenitorilor arhitectului Gheorghe Romaşcu, care a cumpărat opera de artă de la Constantin Brâncuşi în anul 1911.