"Fantoma de la Operă" revine pe scena Teatrului de Operetă şi Musical "Ion Dacian", pe 19 noiembrie
0Cel mai aşteptat spectacol al Teatrului de Operetă şi Musical "Ion Dacian", "Fantoma de la Operă", revine în această stagiune, din 19 noiembrie. Până la sfârşitul anului vor avea loc 16 reprezentaţii, opt în noiembrie şi tot atâtea în luna decembrie, ceea ce reprezintă un adevărat record pentru un musical.
Succesul de care s-a bucurat acest spectacol, care s-a jucat de fiecare dată cu casa închisă şi cu bilete achiziţionate în câteva ore, i-a făcut pe reprezentanţii Teatrului de Operetă şi Musical "Ion Dacian" să programeze mai multe reprezentaţii, pentru a mulţumi un număr cât mai mare de spectatori.
Astfel, din 19 noiembrie, Irina Baianţ (în rolul Christine Daaé), Adrian Nour (Fantoma) şi Florin Ristei (Raoul, Viconte de Chagny) vor putea fi văzuţi şi admiraţi din nou, alături de ceilalţi artişti care dau viaţă personajelor celui mai aşteptat spectacol de musical al momentului, regizat de celebrul Stephen Barlow. Până la sfârşitul anului sunt programate nu mai puţin de 16 reprezentaţii, câte opt în fiecare dintre cele două luni care încheie anul 2015.
Cel mai de succes musical din toate timpurile, musicalul ,,Fantoma de la Operă” de Andrew Lloyd Webber, i-a cucerit după primele reprezentaţii şi pe spectatorii bucureşteni care au asistat la premiera naţională a acestei producţii, premiera marcând totodată şi inaugurarea noii săli de spectacole a Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”.
"Performanţa majoră a fost a tinerei soprane Irina Baianţ (foto sus), frumoasă, sensibilă, îndrăgostită, delicată, dăruită, emoţionantă. Cultivată în tehnică de cânt clasică, vocea artistei a dominat prin claritate, strălucire, supra-acute suverane, frazare impecabilă şi chiar prin registrul grav care a frizat, pe alocuri, apropierea de emisia specifică cântăreţilor pop. Un stil perfect integrat musicalului. Irina Baianţ şi-a legat definitiv numele de cel al Christinei Daaé. Venit din alt teritoriu al cântului, cel al muzicii pop-rock, actorul Adrian Nour (Fantoma) s-a integrat fără reproş partiturii, a jucat pasional şi cu dramaturgie bine conturată. Ca şi Florin Ristei (Raoul), a cărui emisie vocală mi-a amintit însă de un anume manierism care domina muzica uşoară românească acum circa patru-cinci decenii", a scris criticul Costin Popa, într-o cronică pe blogul Adevărul.
FANTOMA DE LA OPERĂ
Muzica: Andrew Lloyd Webber
Versuri: Charles Hart
Versuri suplimentare: Richard Stilgoe
Libret: Richard Stilgoe şi Andrew Lloyd Webber
După romanul „Fantoma de la Operă” de Gaston Leroux
Regia: Stephen Barlow
Scenografia: Andrew Riley
Coregrafia: Ewan Jones
Lighting design: Howard Hudson
Dirijori: István Silló / Ciprian Teodoraşcu
Traducerea şi adaptarea: Ernest Fazekas
Regizat iniţial de Harold Prince | Orchestraţia de David Cullen şi Andrew Lloyd Webber
Producţie originală de Cameron Mackintosh Ltd. & The Really Useful Group Ltd.
Distribuţia principală:
Fantoma: Adrian Nour
Christine Daaé: Irina Baianţ
Raoul, Viconte de Chagny: Florin Ristei
Monsieur André: Andrei Lazăr
Monsieur Firmin: Valentino Tiron
Carlotta Giudicelli: Gabriela Daha
Ubaldo Piangi: Samuel Druhora
Madame Giry: Dana Rotaru
Meg Giry: Alexandra Giurcă
Cu participarea Orchestrei, Corului şi Baletului Teatrului de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian”.
Teatrul de Operetă şi Musical „Ion Dacian” este o companiei a Operei Naţionale Bucureşti.
Spectacolul ,,Fantoma de la Opera” de Andrew Lloyd Webber, o producţie muzicală de referinţă, adaptată în 14 limbi, distinsă cu peste 70 de premii importante şi vizionată de peste 130 de milioane de spectatori din întreaga lume, a avut premiera la Teatrul de Operetă şi Musical ,,Ion Dacian” în data de 24 ianuarie 2015.
Musicalul ,,Fantoma de la Opera” este pus în scenă de către regizorul australian Stephen Barlow cu ajutorul unei echipe de creaţie din care fac parte artişti români şi străini şi are drept protagonişti actori, vedete pop şi solişti de operă din România.
Renumit pentru abordările sale originale şi surprinzătoare, Stephen Barlow a reconsiderat scenariul orginal al spectacolului recalibrând cele două coordonate dramatice principale şi schimbând coordonatele temporale ale acţiunii pe care o plasează în prima jumătate a secolului al XIX-lea. Noua producţie păstrează nota de dualitate care domină imaginea personajului principal şi subliniază contrastele care îi compun profilul captivant: Fantoma este un amestec indiscernabil de bine şi rău, lumină şi întuneric, oscilând permanent între aspiraţia sa spre iubire şi lipsa de lumină la care se autocondamnă.