Eşecul privatizării CFR Marfă, dovada supremă a incompetenţei Guvernului Ponta

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gruia Stoica FOTO Adevărul
Gruia Stoica FOTO Adevărul

Aşa cum apar acum informaţiile în media, privatizarea CFR Marfă va fi un eşec. Ce declară Gruia Stoică, cumpărătorul societăţii:

Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenţei. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce priveşte finalizarea tranzacţiei. Nu ştiu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor - n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare", a precizat Stoica.

Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare, încă secret? Aşa se fac contractele în România, fără termene? De asta nu l-a semnat Ramona Mănescu, iar secretarul de stat, Cristian Ghibu, e aproape pe făraş, pe post de acarul Păun?

În HG-ul privind privatizarea, îndelung amânat de la publicare în Monitorul Oficial, apare totuşi termenul de 60 de zile, care expiră săptămâna viitoare, mai precis luni. Era prea de tot să nu existe nici aici termene.

Victor Ponta dă din colţ în colţ, că nu are cum să-i predea compania lui Gruia, fără avizul concurenţei, ba că trebuia amânat termenul de achitare a sumei integrale, tot prin HG, ba că una, alta. De frică a renunţat să prelungească termenul, printr-o altă HG, la ultima şedinţă de Guvern.

Prostia imensă a fost la Guvern.

  • Faci un contract fără termene precise
  • Uiţi că e necesar avizul Consiliului Concurenţei
  • Dai un HG care prevede ca termen 60 de zile, termen în care nu poate să apară decizia Consiliului Concurenţei
  • Te vaiţi că n-ai cum să predai compania CFR Marfă fără acest aviz.

O mai mare aiureală nici că se putea imagina.

Era clar de la început că privatizarea a fost cu dedicaţie. Transformarea datoriilor în acţiuni, după începerea procesului de privatizare, subevaluarea activelor CFR Marfă, după unele surse de un miliard euro, Gruia Stoica nu a demonstrat că are banii, ameninţările Preşedintelui Băsescu care ştie mai multe decât spune, şi acum, cumpărătorul ameninţă statul că-l dă în judecată să-şi ia banii înapoi. Fapt acceptat şi de premierul Ponta, dar de ce statul să dea banii şi nu cei vinovaţi de prostiile făcute.

Dacă la privatizarea Oltchim, încurcată de DJ-ul Vulpescu, actualul şef de cabinet al ministrului Finanţelor Chitoiu, mai era o scuză, gafele în lanţ cu ocazia privatizării CFR Marfă descalifică total Guvernul României şi pe premierul Ponta.

Nu-i posibil să faci atâtea prostii, la privatizarea unei companii aşa de mari şi importante, şi să ai apoi pretenţia să conduci o ţară, cu probleme infinit mai complicate.

Concluzia poate fi doar una singură: demisia Guvernului Ponta, după ce a dat suprema dovadă de incompetenţă şi lipsă de cunoştinţe economice şi financiare elementare.

Înainte de a produce alte daune ţării, mai mari şi mai importante, în comparaţie cu o privatizare eşuată, Guvernul României trebuie să demisioneze.

PNL este şi el părtaş la guvernare şi la erorile acesteia, prin semnăturile miniştrilor săi şi va plăti la fel de scump prostiile şi şmecheriile Guvernului Ponta. Eventual cu anchete la DNA.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite