FOTO Top 5 proiecte similare Hyperloop care au eşuat. Cât de revoluţionar se va dovedi acest sistem în următorii ani?

FOTO Top 5 proiecte similare Hyperloop care au eşuat. Cât de revoluţionar se va dovedi acest sistem în următorii ani?

Hyperloop e promiţător, dar va sfârşi doar cu acest statut?

Hyperloop e un vehicul revoluţionar de transport pe care creatorul său îl vrea cât mai curând în folosinţă, chiar dacă el n-are timp să-i dedice. Pe cât de frumos şi inovator este proiectul, pe atât de nevalorificat ar putea sfârşi. De-a lungul timpului nu de idei a dus omenirea lipsă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Pe scurt, Hyperloop ar trebui să fie acel vehicul care să anuleze utilitatea unui avion pe distanţe mai mici de 1.500 kilometri. Potrivit creatorul, costă maximum 10 miliarde de dolari să fie construit, deşi cifra este contestată de alţi experţi, iar viteza maximă ar fi de până în 1.200 kilometri pe oră. Hyperloop însă nu va fi pus pe picioare de către Elon Musk, el are deja SpaceX şi Tesla Motors în grijă. El vrea ca cei interesaţi să ia proiectul şi să-l valorifice.

Der Spiegel“ trece în revistă câteva proiecte care erau la fel de revoluţionare la vremea lor sau care promiteau că vor eficientiza transportul foarte mult. N-a fost să fie aşa şi au rămas idei frumoase care fie n-au putut fi exploatate, fie n-au fost rentabile. Mai jos sunt 5 dintre cele mai interesante.

StarTram. Elon Musk vrea, prin SpaceX, să pună bazele transportului ieftin în spaţiu, întâi comercial, apoi recreativ. Poate StarTram i-ar fi fost la îndemână. Se voia un sistem de lansare a navetelor spaţiale bazat pe tehnologia maglev a trenurilor de mare viteză din Japonia sau Germania, adică vehiculul să utilizeze levitaţia magnetică şi nu roţile sau combustibilul. Susţinătorii proiectului spun că astfel ar fi reduse costurile de călătorie în spaţiu. 

Avionul-tren. George Bennie a combinat un avion şi şinele de tren pentru a crea acest vehicul. La baza vehiculului erau şinele pe care să circule, iar în partea de sus erau cele de ghidare. Prototipul a mers pe o linie de 120 de metri, lângă Glasgow, în anii '30. Bennie nu a strâns însă suma necesară pentru a continua, astfel că în 1937 a dat faliment şi sistemul său a fost vândut la fier vechi în anii '50.

Autobuz pe-o roată. „Modern Mechanix“ scria într-o lună de vară despre un autobuz monociclu care promitea să revoluţioneze transporturile. Se numea Dyno-Wheel şi nu a revoluţionat nimic, doar a rămas o idee puţin ciudată.

Autobuzul-vas de croazieră. Tot „Modern Mechanix“ scria în 1930 despre acest autobuz care se voia multe vehicule într-unul. Semăna cu un autobuz supraetajat, dar avea utilităţi precum un vas de croazieră - mese de biliard, ring de dans şi o piscină, iar deasupra era portavion. Şi dacă s-ar fi pus pe roţi, ar fi fost utilizat între San Francisco şi New York, o rută într-adevăr de croazieră.

Avion ca nici un altul. Avionul de mai jos se voia un Concorde mai bun, mai rapid. Trebuia să atingă viteza de Mach 5, adică de 5 ori mai mare decât viteza sunetului, şi avea patru aripi pentru stabilitate sporită. Şi pentru că un astfel de avion nu se ţine între două ţări de pe acelaşi continent, avionul era prevăzut pentru curse între Tokyo şi Londra, în 1983. Alte câteva proiecte sunt pe site-ul Der Spiegel.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Află mai multe despre Hyperloop: 

Revoluţia transporturilor: Hyperloop - cum arată şi cum funcţionează vehiculul care atinge viteze de peste 1.000 km/h

Cea mai importantă caracteristică a proiectului Hyperloop: oricine poate să-l modifice şi să-l pună în practică

VIDEO Hyperloop versus Henri Coandă. Proiectele care au precedat revoluţia lui Elon Musk

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările