Cea mai nordică insulă, descoperită din întâmplare de cercetători: „Nu asta a fost intenţia noastră”

Sursă FOTO: Facebook

Mai mulţi cercetători şi oameni de ştiinţă din Groelanda susţin că au descoperit luna trecută cea mai nordică insulă din lumea aflat în apropierea coastelor ţării. Se pare că zona terestră a apărut la suprafaţă din cauza schimbărilor survenite în stratul de gheaţă.

Morten Rasch, explorator polar şi conducător al staţiei de cercetare Arctic Station din Groenlanda, a mărturisit că scopul misiunii a fost altul, nu descoperirea vreunei insule, informează Agerpres

„Nu a fost intenţia noastră să descoperim o nouă insulă. Ne-am dus acolo să colectăm probe”, a declarat acesta.

Iniţial, oamenii de ştiinţă au crezut că au păşit pe Oodaaq, o insulă daneză care a fost descoperită în 1978. Ulterior, după ce au verificat datele geografice, şi-au dat seama că ajunseseră pe o altă insulă, situată la 780 de metri nord-vest faţă de zona unde intenţionau să ajungă.

Insula are lăţimea de aproximativ 30 de şi altitudinea maximă în jur de trei metri deasupra nivelului mării. Pe suprafaţa ei se găseşte mâl, provenit de pe fundul mării, dar şi morenă (pământ şi roci lăsate în urmă de gheţarii în mişcare).

Echipa de exploratori care a descoperit insula a transmis că propunerea ei pentru denumirea insulei este Qeqertaq Avannarleq - „Cea mai nordică insulă”.

De asemenea, oamenii de ştiinţă au transmis faptul că apariţia insulei nu a fost determinată de încălzirea climatică şi micşorarea grosimii stratului de gheaţă din Groelanda.