Cum să îngheţi româneşte într-o eurogară de 6 milioane de euro. Se întâmplă la Turnu Severin

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Călătorii aşteaptă trenul în gara din Turnu Severin FOTO Corina Macavei
Călătorii aşteaptă trenul în gara din Turnu Severin FOTO Corina Macavei

S-au cheltuit aproape şase milioane de euro pentru eurogara din Turnu Severin, dar acum călătorii tremură de frig fiindcă ditamai clădirea mamut nu a fost prevăzută cu o centrală care să o încălzească. Călătorii aşteaptă în fiecare iarnă minute în şir trenurile în săli de aşteptare îngheţate bocnă.

Severinul se poate mândri cu una din cele mai frumoase şi moderne eurogări din România. Dar, aşa cum spun călătorii care au ghinionul să treacă prin această staţie, poate fi catalogată şi “cea mai friguroasă”. În aceste condiţii călătorii care aşteaptă trenul înăuntru, fie pe peron afară spun că este unul şi acelaşi lucru. Un călător ne spune că i-a îngheţat instantaneu cafeaua în paharul de plastic: “E mai rău decât afară fiindcă sunt pereţii reci. Severinul nostru are o gară aşa frumoasă şi să nu ai căldură, mi se pare inadmisibil. Ne mai încălzim cu o cafea”.

Cum îngheaţă călătorii în eurogara de 6 milioane de euro de la Turnu Severin

„E ca afară, cred că o să ies să mă plimb prin jurul gării. Nu cred că e vreo gară mai frumoasă ca asta, dar friguroasă tot la fel”, se plânge o doamnă.

„E foarte frig, o gară aşa frumoasă, păcat. Stau şi aştept în gara ultramodernă, dar geroasă, am întrebat fetele de la casiere stau cu o rezistenţă ca încălzitoare , e strigător la cer. Eu sunt destul de bine îmbrăcată, dar totuşi m-a pătruns frigul”, spune o altă doamnă intrigată. 

Se va monta o centrală pe gaze

Abia acum, după aproape şase de la inaugurare, reprezentanţii CFR Craiova spun că au fonduri pentru montarea unei centrale pe gaze şi că până la sfârşitul acestei luni, clădirea va fi încălzită:

„Soluţia există, ca să dau un pic de istoric legat de această eurogară, ea în momentul în care a fost proiectată nu a fost proiectată şi cu racord de gaze naturale pentru a se putea încălzi staţia. (...) Noi considerăm că am făcut toate demersurile din timp, dar datorită şi bugetului aprobat târziu a fost un pic întârziată alimentarea cu gaze. Am avut probleme şi legate de aprobările de la Primăria Drobeta Turnu Severin şi de la Inspectoratul de Poliţie întrucât nu ne permiteau să spargem strada”.

O clădire sinistră

Eurogara din Drobeta Turnu Severin pare desprinsă dintr-un veritabil film ştiinţifico-fantastic hollywoodian. Dacă ai ghinionul să vii la gară atunci când nu se apropie sosirea unui tren ai senzaţia că ai păşit într-o clădire părăsită. Nimic din forfota aceea specifică unei gări. Un geam la etajul doi al clădirii stă deschis în permanenţă ca şi cum nu ar fi suficient de frig fiindcă un călător a apăsat din greşeală pe un buton, iar acum angajaţii nu mai ştiu cum să-l închidă. Gresia lucioasă devine extrem de periculoasă acum când afară ninge, dar după un control şi nişte amenzi ale Protecţiei Consumatorilor s-au luat „măsurile de rigoare”: s-au montate nişte plăcuţe de avertizare pe stâlpii interiori. Nu mai există un centru de informare, doar o casierie într-un colţ sinistru de unde poţi să-ţi achiziţionezi biletul de călătorie. Anul trecut, din cauza frigului excesiv gresia de la etajele superioare ale clădirii a îngheţat şi s-a exfoliat, dar recent a fost înlocuită datorită vizitei efectuate de reprezentanţii Casei Regale, care au venit la Turnu Severin cu trenul regal.

Remember

Gara din Drobeta Turnu Severin a avut parte de peripeţii încă din faza de proiect. Trebuia terminată în trei ani, dar a fost finalizată abia în şase ani. A fost proiectată cu lift, dar nu au mai fost făcut pentru că nu s-au mai alocat fondurile necesare. Apoi nu putea fi dată în folosinţă pentru că era construită prea aproape de peron. Iar la inaugurare, în vara anului 2010, a devenit celebră doar pentru că pe panourile de afişaj au fost derulate imagini pornografice. În afara ghişeului de unde îţi poţi cumpăra biletul de călătorie şi un chioşc de la parterul imobilului, toată clădirea este goală. Deşi la etajul I şi II au fost proiectate mai multe spaţii destinate comerţului, nici unul dintre acestea nu a fost ocupat până în prezent din cauza chiriilor foarte mari, dar şi a traficului feroviar tot mai scăzut în ultimii ani.  Aici trebuiau să funcţioneze o farmacie, un restaurant, un fast-food, o florărie şi mai multe chioşcuri de ziare sau buticuri.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite