Opt cadre didactice din Tulcea, la specializare în Franţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Este vorba despre un proiect derulat de Colegiul Brad Segal Tulcea, în colaborare cu Lycée de La Roque,  Franţa şi beneficiază de o finanţare de 18.000 euro din partea Comisiei Europene.

Timp de o săptămână, opt cadre didactice de specialitate (Irina Filipescu, Mariana Ranciu, Aida Corina Moldoveanu, Daniela Rus, Nicoleta Chirilă, Ion Zamfir, Mădălina Stoian, Sabina Papuc), care predau discipline tehnice sau sunt formatori, au participat la un stagiu de pregătire pentru creşterea calităţii activităţii didactice şi a nivelului de dezvoltare personală a elevilor.

Profesorii români au vizitat şcoli cu profil tehnologic şi agenţi economici de profil, au purtat discuţii cu profesori, directori, consilieri principali de educaţie şi alţi factori implicaţi în formarea profesională iniţială şi continuă din învăţământul profesional şi tehnic şi, în special, din domeniul industriei alimentare şi protecţiei mediului.

A fost organizat, de asemenea, un tur al regiunii Aveyron, în care participanţii au fost însoţiţi de un ghid turistic.

Cadrele didactice au participat la ateliere de lucru, vizite, au asistat la lecţii, dezbateri colective, discuţii, mese rotunde la trei instituţii relevante pentru obiectivele proiectului: Liceul Profesional „Jean Vigo” Millau, Centre de Formation Professionnelle et de Promotion Agricoles (Centrul de formare şi promovare profesională agricolă) din cadrul organizaţiei de primire şi Cavele Vignerons du Vallon, Marcillac.  

„Au fost schiţate strategii şi practici de abordare a parteneriatelor între şcoli cu agenţii economici pentru organizarea stagiilor de pregătire practică, în scopul îmbunătăţirii abilităţii cadrelor didactice de a dezvolta la elevi motivaţia pentru practicarea meseriei. Au fost împărtăşite exemplele de bune practici  ale şcolii în colaborarea cu agenţii economici parteneri. Participanţii au asistat la lecţii, pe parcursul cărora au avut oportunitatea de a observa modalitatea de organizare şi desfăşurare a acestora, comunicarea între elevi şi profesori, metode, strategii didactice şi instrumente de predare-învăţare-evaluare“, spune Irina Filipescu, directorul Colegiului Brad Segal.

În timpul vizitelor, precum şi în cadrul atelierului de lucru „Situaţii de criză educaţională la elevii din învăţământul profesional şi tehnic”” s-a discutat cu elevii, profesorii, directorii şi cu consilierul principal de educaţie şi au fost schiţate planurile de rezolvare a situaţiilor de criză educaţională identificate frecvent la elevi.

O altă experienţă deosebită despre care vorbeşte directorul şcolii a fost la Platforma tehnologică (microfabrica şcolii), cu o dotare complexă, în care a fost organizată o activitate practică de analiză senzorială efectuată de o echipă de opt persoane specializate. Şedinţa s-a desfăşurat conform unei proceduri standard, într-o sală special amenajată, cu puncte de lucru dotate cu calculatoare ce permit prelucrarea şi interpretarea datelor într-un mod profesionist.
 

Tulcea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite