Primul metrou din afara Bucureştiului. Autorităţile locale au făcut primul pas în realizarea proiectului: au aprobat un studiu de prefezabilitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Forţele politice din Timişoara au căzut de comun acord pentru primul pas în realizarea primei linii de metrou din afara Bucureştiului FOTO Arhivă
Forţele politice din Timişoara au căzut de comun acord pentru primul pas în realizarea primei linii de metrou din afara Bucureştiului FOTO Arhivă

Consiliul Local Timişoara a aprobat în ultima şedinţă studiul de prefezabilitate pentru proiectul care prevede introducerea liniilor de cale ferată care traversează oraşul în subteran. Potrivit primarului Nicolae Robu, tehnilogia folosită va fi una mai ieftină decât în cazul liniilor de metrou obişnuite.

Privită iniţial ca o nouă idee SF a primarului Timişoarei, Nicolae Robu, proiectul de introducere a liniilor de cale ferată care traversează oraşul în subteran a fost acceptat de forţele politice din Consiliul Local Timişoara care au făcut primul pas în realizarea acestui proiect uriaş: au aprobat studiul de prefezabilitate al proiectului.

Potrivit primarului Nicolae Robu, proiectul are o viziune pe termen lung, acesta fiind şi motivul pentru care se investeşte în lărgirea unor subpasaje de cale ferată deja existente. Potrivit, însă, studiului aprobat de consilierii locali din Timişoara, până la 10 kilometri de linie ferată care traversează Timişoara ar trebui introduşi în pământ, pe acest traseu amenajându-se trei staţii care să permită, pe lângă transportul feroviar între localităţi sau regiuni şi un transport urban.

„Este important că se eliberează la suprafaţă aproape de centrul istoric, ceea ce rar poţi avea ocazia într-un oraş cu istorie, o suprafaţă cu o lungime între opt şi 10 kilometri şi o lăţime de 60 de metri unde se poate amenaja un bulevard cum nu prea există în oraşele cu istorie, fără să demolezi nimic”, a spus primarul Nicolae Robu. Acesta a mai spus, citându-i pe specialiştii care au realizat studiul, că introducerea liniilor de tren din Timişoara de la suprafaţă, în subteran se poate face prin săpături pe verticală, fără a fi nevoie de „cârtiţele” care sapă, în mod, normal la metrouri. „Tehnologia avută în vedere nu este aceea folosită la metrouri, ci aceea a forării verticale, pentru care costul este mult mai mic şi durata de execuţie se reduce”, a mai spus primarul potrivit căruia acest proiect nu se poate realiza fără implicarea Guvernului prin Ministerul Transporturilor, iar în privinţa sursei de finanţare, aceasta trebuie să vină din fondurile speciale ale Uniunii Europene. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite