Filă din istoria aviației civile românești. Zborul inaugural București-Timișoara cu primul avion construit în România
0În 28 ianuarie 1983 a avut loc zborul inaugural cu pasageri pe ruta București-Timișoara, cu primul avion construit în România, Rombac 1-11, cu indicativul YR BRA.

Rombac 1-11 este primul avion de pasageri cu reacție produs în România. Aparatul de zbor a fost construit la Întreprinderea de Avioane București, după licența avionului englez mediu curier BAC 1-11.
La începutul lui august 1982 a fost terminat primul avion cu indicativul YR-BRA, acesta a fost prezentat presei și oficialităților române la data de 27 august 1982.
Primul zbor oficial de prezentare al acestui avion în fața conducerii statului a fost operat la data 20 septembrie 1982, pe aeroportul din Băneasa.
Zborul inaugural cu pasageri al avionului Rombac 1-11 a avut loc în urmă cu 41 de ani, la data de 28 ianuarie 1983, pe ruta București–Timișoara.

Aparatul de zbor Rombac 1-11 era un avion echipat cu două motoare turboreactoare dublu flux cu factor de diluție mic Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW, produse sub licență la Turbomecanica București, care produceau o forță de tracțiune de circa 6.000 kilogram forță.
Avea o greutate maximă de 47.400 kilograme la decolare și o viteză de croazieră de 870 kilometri pe oră, putea transporta 119 pasageri pe o distanță maximă de 3.500 kilometri.

Echipajul putea fi format dintr-un pilot și un copilot.
Primul avion construit în România, Rombac 1-11, a zburat pentru ultima data pe 28 noiembrie 1999, pe ruta Karachi-Teheran-București, acumulând 27.079 ore de zbor și 18.108 aterizări în peste 17 ani de activitate.