„Creierul” mașinii electrice Maserati, dezvoltat de inginerii de la Timișoara. Performanțele bolidului de lux VIDEO

0
Publicat:

Timisoara este un centru important pentru industria automotive și când vine vorba de mașini electrice și cele ale viitorului. Compania multinațională ZF are în orașul de pe Bega unul dintre sediile, în care se concept sisteme complete pentru mobilitatea generației următoare.

Noul model de Maserati electric FOTO autoexpress.co.uk
Noul model de Maserati electric FOTO autoexpress.co.uk

În prezent, aproximativ 500 de ingineri lucrează în centrul ZF de la Timișoara, iar unul dintre contractele importante este realizarea arhitecturii invertorului inteligent pentru mașina electrică Maserati.

Invertorul, creierul transmisiei electrice, cel care gestionează fluxul de energie de la baterie la motorul electric și invers, este dezvoltat de inginerii de la ZF.

Șefa echipei tehnice este o femeie, Laura Băneasa, absolventă a Politehnicii din Timișoara, cu o experiență de 14 ani în automotive.

Sunt cu ZF de doi ani și am avut oportunitatea majoră de a lucra la un proiect de anvergură internațională. Este vorba de Maserati Granturismo Folgore, o mașină full electrică, echipată de ZF cu trei invertoare. Unul este amplasat în față și două pe spate. Împreună ele însumează aproximativ 1.200 de cai putere. Această performanță spectaculoasă a mașinii este asigurată de aceste trei invertoare dezvoltate de noi. Ca acest proiect să fie un succes, am avut o strânsă legătură și cu echipa tehnică din partea Maserati, din Modena, Italia”, a declarat Laura Băneasa, care a avut în echipă 128 de ingineri din România și Germania.

Laura Băneasa la birou FOTO Ștefan Both
Laura Băneasa la birou FOTO Ștefan Both

Performanțe incredibile pentru o mașină electrică

Maserati Granturismo Folgore a fost lansată pe piață la sfârșitul anului 2023. Prețul de pornire este 280.000 de euro, însă performanțele ei sunt cu adevărat notabile: are o autonomie de minimum 600 de kilometri și ajunge în doar 2,7 secunde la 100 de kilometri pe oră.

Performanțele vorbesc de la sine. Din punct de vedere eestetic este o bijuterie. Esteticul e primul impact pe care-l vedem, dar și performanțele de sub capotă sunt cele care o fac să fie unde sunt. În 2,7 secunde să ajungi la 100 de kilometri pe oră, este o performanță incredibilă. Și vorbim de o mașină full-electrică.  Sunetul. Ca să fie cât mai apropiat de acea senzație ca într-un V-8, pentru că e clar că la o mașină electrică nu auzim nimic, să nu se piardă acel feeling extraordinar, pe care Maserati a vrut să-l țină, ei au colaborat cu o echipă de sunetiști, cu artiști, la nivel de pian, la nivel de sound, și au investit foarte mult să aducă sunetul acela de V-8, într-o mașină full-electrică”, a mai spus Laura Băneasa.

Maserati Granturismo Folgore FOTO autoexpress.co.uk
Maserati Granturismo Folgore FOTO autoexpress.co.uk
Invertorul dezvoltat de ZF FOTO ZF
Invertorul dezvoltat de ZF FOTO ZF

Sisteme de șasiu avansate

Tehnologia invertoarelor ZF este capabilă să îmbunătățească semnificativ performanța motorului electric prin progrese software și semiconductoare. Pe lângă electromobilitate precum sistemele de frânare, direcție și amortizare, controlabile electronic și interconectate, ZF gestionează controlul longitudinal, lateral și vertical al unui vehicul și, de asemenea, rețelele asociate sub formă de hardware și software. Este un potențial mare pentru viitor în componente de șasiu interconectate.

„Inginerii care lucrează în acest domeniu în Timișoara se concentrează, în principal, pe proiecte legate de controlul integrat al frânei, modulul secundar de frână, controlul stabilității electronice și sistemele de amplificare electronică ale frânei. Inginerii care decid să ni se alăture pot beneficia de oportunități excelente de carieră, cu acces la nivel mondial la proiectele care modelează transformarea mobilității globale”, a spus Sever Scridon, directorul general ZF R&D Tech Center Timișoara.

Mobilitatea viitorului se dezvoltă la Timișoara FOTO ZF
Mobilitatea viitorului se dezvoltă la Timișoara FOTO ZF

ZF are aproximativ 4.700 de angajați în cinci locații din România: fabrici de producție în Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita și ZF R&D Tech Center din Timișoara.

Sisteme dezvoltate la Timișoara FOTO ZF
Sisteme dezvoltate la Timișoara FOTO ZF
Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite