Utilizarea mai bună a căilor navigabile europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În comparaţie cu alte moduri de transport terestru, transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic
În comparaţie cu alte moduri de transport terestru, transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic

Comisia Europeană a anunţat noi măsuri1 pentru transportul unui volum mai mare de mărfuri pe râurile şi canalele Europei. Deşi barjele se numără printre mijloacele de transport cele mai favorabile mediului şi cele mai eficiente din punct de vedere energetic, în prezent acestea transportă doar aproximativ 6 % din volumul mărfurilor europene în fiecare an.

Noile propuneri vizează valorificarea potenţialului neutilizat al celor 37 000 km de căi navigabile interioare din Europa. Aceste propuneri vor facilita transportul mărfurilor şi vor conduce la continuarea ecologizării sectorului, precum şi la încurajarea inovării şi la îmbunătăţirea oportunităţilor privind locurile de muncă.

Siim Kallas, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisarul responsabil cu transporturile, a declarat:

„500 de milioane de tone de marfă circulă deja de-a lungul fluviilor şi canalelor noastre în fiecare an. Aceasta înseamnă echivalentul a 25 de milioane de camioane, dar nu este suficient. Trebuie să ajutăm transportului pe căi navigabile să devină pe termen lung un sector de înaltă calitate. Trebuie să eliminăm blocajele care îl împiedică să se dezvolte şi să investim în competenţele forţei de muncă din acest sector”.

Comisia propune acţiuni în următoarele domenii:

Înlăturarea blocajelor

Potenţialul de dezvoltare al sectorului este afectat de blocaje semnificative, care constau în ecluze, poduri sau şenale dimensionate necorespunzător şi în lipsa unor conexiuni, cum ar fi legătura între reţelele hidrografice ale Senei şi ale fluviului Scheldt. Comisia propune îmbunătăţirea transportului de mărfuri pe căile navigabile prin modernizarea ecluzelor, a podurilor şi a canalelor de navigaţie. Noul mecanism „Conectarea Europei” şi orientările TEN-T acordă prioritate noilor oportunităţi de finanţare pentru căile navigabile interioare, care sunt de altfel o componentă importantă a şase din nouă coridoare ale reţelei centrale TEN-T.

Ecologizare şi inovare

În comparaţie cu alte moduri de transport terestru, transportul pe căile navigabile interioare este eficient din punct de vedere energetic, sigur, aproape lipsit de ambuteiaje şi silenţios. Comisia va propune măsuri, inclusiv noi standarde pentru motoare, pentru a încuraja investiţiile în tehnologii cu emisii scăzute de carbon, precum şi pentru a sprijini cercetarea şi inovarea.

Conexiuni mai bune cu alte moduri de transport

Se va acorda prioritate îmbunătăţirii legăturilor dintre căile navigabile interioare, reţeaua rutieră şi cea feroviară, acordând o atenţie deosebită conexiunilor în porturile maritime şi fluviale. Pe baza reexaminării în curs a serviciilor de informaţii fluviale, Comisia va face propuneri pentru a îmbunătăţi instalaţiile de manipulare a încărcăturilor şi pentru a reduce formalităţile administrative.

Investiţii într-o forţă de muncă competentă

Sectorul căilor navigabile se bazează pe o forţă de muncă competentă. Noile propuneri ar trebui să genereze o mai amplă recunoaştere a calificărilor forţei de muncă şi a parcursului profesional al acesteia, să îmbunătăţească accesul la locuri de muncă şi mobilitatea.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite