Cum arată, îmbrăcat în haine albe, drumul mai puțin utilizat din Munții Bucegi, dar la fel de superb precum Transbucegi
0DJ 714 Moroeni - Sanatoriu, care duce către zona montană din Dâmbovița, cunoscut sub numele „pe Orzea”, este excepțional și merită din plin circulat. Oferă priveliști uluitoare și o belvedere către cariera de la „Lespezi”.
Aceasta, alături de cariera de la „Podul cu Florile”, au asigurat materia primă pentru Barajul Bolboci, supranumit „Marea din Bucegi”.
În acest moment, DJ 714 este singura varianta de a urca spre Platoul Padina - Peștera, pentru că DJ 713 - Transbucegi, este închis circulației.
Calcar pentru Barajul Bolboci
Comuna Moroieni este cea mai mare, ca întindere din judeţul Dâmboviţa, având o suprafaţă de 28.739 ha, mai mult de jumătate din teritoriu (16.334 ha) fiind inclus în Parcul Natural Bucegi.
Cariera şi fabrica de ciment au asigurat zonei o economie importantă de-a lungul anilor. Există chiar şi o cale ferată de transport al calcarului, un soi de mocăniţă industrială, care coboară din Bucegi direct în fabrica de ciment.
Barajul Bolboci, cu înălţimea de 55 de metri, este un baraj construit din anrocamente, cu etanşare din beton la paramenul amonte. El realizează o acumulare de 18 milioane metri cubi pentru asigurarea, în orice condiţii, a alimentării cu apă potabilă a municipiului Târgovişte.
Barajul Bolboci, la a cărui construcţie s-a muncit 29 de ani, a fost dat în folosinţă la 11 octombrie 1988. El a fost proiectat de Institutul de Studii şi Proiectări Hidroenergetice SA. Piatra pentru construirea barajului provine din carieră de pe Podul cu Florile – muntele Zănoaga din Masivul Bucegi, cea de-a doua carieră din Munții Bucegi
De exploataţiile de calcar este strâns legată și istoria cimentului din România. Timp de peste 100 de ani, la Fieni a funcţionat, şi încă funcţionează, una dintre cele mai importante fabrici de ciment din ţară, care se aprovizionează cu materie primă din cariera de la Lespezi.
Cariera şi fabrica de ciment au asigurat zonei o economie importantă de-a lungul anilor. Există chiar şi o cale ferată de transport al calcarului, un soi de mocăniţă industrială, care coboară din Bucegi direct în fabrica de ciment.