Centura orașelor Pucioasa și Fieni, în linie dreaptă. Proiectul are o valoare de 143 de milioane de euro
0Consiliul Județean Dâmbovița anunță că a fost finalizat studiul de fezabilitate al centurii ocolitoare a orașelor Pucioasa și Fieni. Proiectul are o importanță vitală, dacă ne gândim că va fluidiza circulația pe Valea Ialomiței și va scoate traficul greu din Pucioasa și Fieni.
![Centura orașelor Pucioasa și Fieni, randare. FOTO CJ Dâmbovița](https://cdn.adh.reperio.news/image-6/6c2eeebf-8fd9-457b-8ab1-2212e11b44e9/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26c%3D0.08%252C0.025%252C0.86%252C0.889%26f%3Dwebp)
Traseul urmărește cursul râului Ialomița pe aproape întreaga sa lungime, cu excepția porțiunii dintre KM7 și KM11, care ocolește comuna Moțăieni. Punctul de reintrare în DN71 este la ieșirea din Fieni, în comuna Buciumeni.
La capetele traseului, sunt prevăzute noduri rutiere pentru a se asigura toate relațiile de deplasare, însă avem și două noduri intermediare: unul care va permite legătura cu DC136A, în Pucioasa, și un altul care face legătura cu DN71, la intrarea în Fieni.
![Centura orașelor Pucioasa și Fieni, randare. FOTO CJ Dâmbovița](https://cdn.adh.reperio.news/image-1/1a03ee91-214f-4d3b-b41b-72ed157e4a96/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26c%3D0.065%252C0.048%252C0.9%252C0.87%26f%3Dwebp)
Platforma drumului are o lățime totală de 21,50 m și este compusă din:
- bandă mediană cu o lățime de 3,00 m (2×1,50 m);
- parte carosabilă, lățime 7,00 m (2 benzi pe sens de 3,50 m fiecare);
- benzi de încadrare 1,50 m (2×0,75.);
- acostamente 3,00 m (2×1,50m);
- parapet metalic de protecție 2,00 m (2×1,00 m);
- 17 pasaje, poduri și punți pietonale.
![Centura orașelor Pucioasa și Fieni, randare. FOTO CJ Dâmbovița](https://cdn.adh.reperio.news/image-1/11e48df5-ce3d-43f2-9d1f-fa189329f78f/index.jpeg?p=a%3D1%26co%3D1.05%26w%3D700%26h%3D750%26r%3Dcontain%26c%3D0.072%252C0.045%252C0.908%252C0.83%26f%3Dwebp)
„Centura Pucioasa-Fieni va avea un impact pozitiv asupra dezvoltării economice a întregii zone, urmând a oferi condiții de transport moderne potențialilor investitori din diverse domenii. Așadar, în urma studiului de fezabilitate, soluția optimă, atât din punctul de vedere al costurilor, cât și al cerințelor tehnice, este un drum cu o lungime de 14,66 km, iar valoarea estimată a întregului proiect se ridică la 143.000.000 de euro. Dezvoltarea infrastructurii rutiere dâmbovițene echivalează cu dezvoltarea economică a județului nostru, iar Centura Pucioasa-Fieni, alături de modernizarea drumului național DN71 Târgoviște-Sinaia, va face din zona montană dâmbovițeană una dintre cele mai atractive din regiune”, a precizat președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan.
Veste bună pentru șoferi. Contractul pentru modernizarea DN 71, sectorul Târgovişte-Sinaia, a fost semnat
Modernizarea Drumului Național 71, sector vital pentru județul Dâmbovița, care unește Sinaia, Târgoviște și București, a intrat în linie dreaptă. Contractul pentru începerea lucrărilor pe sectorul Târgovişte-Sinaia, a fost semnat.
CNAIR a semnat luni, 21 august 2023, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a DN 71, sectorul Târgovişte - Sinaia. Valoarea contractului este de 1,15 miliarde lei, fără TVA, iar constructorul turc are la dispoziţie patru ani luni pentru execuţia lucrărilor de consolidare a celor 58,8 km.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că proiectul este important pentru decongestionarea traficului în zonă prin crearea unei variante alternative la DN1 şi DN1A, oferind conducătorilor auto o altă conexiune între Bucureşti, Târgovişte şi Sinaia.