Profesioniştii în construcţii ies la atac în problema autostrăzilor: „Toate licitaţiile sunt câştigate de străini care părăsesc şantierele când au încasat suficient“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şantier al unei autostrăzi din România FOTO Adevărul
Şantier al unei autostrăzi din România FOTO Adevărul

Membrii Colegiului Tehnic al Diriginţilor de Şantier din România au emis un punct de vedere în care se declară solidari cu Ştefan Mandachi, omul de afaceri sucevean care a construit un metru de autostradă în semn de protest, şi reclamă ineficienţa statului român în problema marii infrastructuri rutiere.

Potrivit comunicatului de presă, diriginţii de şantier îşi declară solidaritatea cu românii care se plâng de lipsa autostrăzilor şi aplaudă gestul suceveanul Ştefan Mandachi care a construit cu fonduri proprii un metru de autostradă în semn de protest.

Redăm, mai jos, punctul de vedere transmis de Colegiul Tehnic al Diriginţilor de Şantier:

„Diriginţii de şantier îşi exprimă solidaritatea faţă de restul românilor, dar şi faţă de antreprenorul român ce a construit simbolic primul metru de autostradă din Moldova.

Colegiul Tehnic al Diriginţilor de Şantier reprezintă asociaţia profesională a diriginţilor de şantier, specialişti constructori responsabili cu urmărirea de calitate a lucrărilor de construcţii.

România dispune de specialiştii ingineri care pot proiecta şi construi autostrăzi, dispune de companii de construcţii care au resursa umană, materială şi tehnologică pentru realizarea lor.

Toate autostrăzile existente în România au fost construite în realitate de specialişti români, companii româneşti şi cu resurse româneşti. Cu toate acestea licitaţiile sunt câştigate de societăţi străine ce de multe ori nu îşi onorează obligaţiile faţă de ţerţi şi care părăsesc şantierele atunci când consideră că au încasat suficient. Tocmai de aceea ceea ce s-a construit s-a făcut pe sume colosale de bani, cu mult peste preţurile pieţii.

Inginerii români au construit în 25 de ani peste 400 de hidrocentrale şi au realizat una din cele mai mari flote comerciale maritime din lume. Acei specialişti există şi acum dar clasa politică din ultimul sfert de secol a creat o structură birocratică ce faci imposibilă realizarea unor structuri fizice.

Birocraţia excesivă şi corupţia au făcut ca la momentul de faţă teritoriile româneşti să nu fie legate între ele printr-o reţea modernă de drumuri,  în condiţiile în care dispunem de toate resursele naţionale ca ea să existe demult.

Nu de birocraţie, de explicaţii, de studii de fezabilitate neconstruite şi autorizaţii nesfârşite au românii nevoie ci de şantiere deschide şi autostrăzi finalizate şi drumuri moderne.

Moldova este la moment cea mai săraca regiune a Uniunii Europene deşi poziţia de graniţă ar fi trebui să o favorizeze. Iresponsabilitatea guvernanţilor români din ultimul sfert de secol au izolat peste şase milioane de români, asta deşi mulţi din miniştrii transporturilor au provenit chiar din această regiune.

Trebuie să construim autostrăzi şi acest lucru acum, nu mâine“.

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite