Cum obţii audienţă la Avocatul Poporului. „Poate veni orice persoană care consideră că o instituţie i-a încălcat un drept“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La sediul Prefecturii Olt, specialiştii Avocatului Poporului ţin audienţe în fiecare lună FOTO: Adevărul
La sediul Prefecturii Olt, specialiştii Avocatului Poporului ţin audienţe în fiecare lună FOTO: Adevărul

Cetăţenii care ajung la concluzia că o instituţie publică le-a încălcat anumite drepturi pot solicita o audienţă Avocatului Poporului. Demersul nu presupune deplasarea la sediul central.

Instituţia Avocatul Poporului, înfiinţată în România prin Legea nr. 35/1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, este o instituţie de tip ombudsman (n.r. - specialist care asigură asistenţă pentru rezolvarea unor litigii), ale cărei origini sunt în Suedia.

„Instituţia Ombudsmanului a fost înfiinţată în Suedia, în anul 1809, de către Parlament care a introdus în noua Constituţie Biroul Ombudsmanului Parlamentar, ca instrument care să poată permite Parlamentului să exercite un anumit control asupra exerciţiului puterii de către executiv, prin monitorizarea modului în care autorităţile publice respectă legile.(…) Următorul Ombudsman Parlamentar a fost înfiinţat în Finlanda, prin Constituţia din 1919. Ideea a atras atenţia în afara Scandinaviei, după reglementarea Biroului Ombudsman în Danemarca, în anul 1954. În ultimii 30 de ani, această instituţie s-a răspândit în întreaga lume, astfel încât în prezent există aproximativ 120 de instituţii de tip ombudsman“, se precizează chiar pe site-ul oficial al Avocatului poporului, www.avp.ro.

Cum te înscrii în audienţă

Instituţia Avocatul Poporului are în România 14 birouri teritoriale, ale căror date de contact le puteţi consulta pe site-ul oficial. Lunar însă, birourile teritoriale îşi delegă specialiştii pentru sesiuni de audienţe în fiecare judeţ, conform unei programări prealabile.

„O data pe lună, la data şi ora stabilite, reprezentanţii biroului territorial se deplasează la prefectură pentru aceste audienţe. Persoanele care doresc să se înscrie în audienţă o pot face personal, telefonic, accesând mail-ul etc., folosind datele de contact ale prefecturii. Condiţia este să menţioneze numele, prenumele şi un număr de contact şi să anunţe, până la o data prestabilită, dacă nu se pot prezenta în audienţă sau să-i putem contacta noi dacă se schimbă ceva în calendar“, a menţionat purtătorul de cuvânt al Prefecturii Olt, Monica Ţone.

Cât despre ce fel de abuzuri pot fi reclamate, nu există un tipar, mai spune reprezentantul Prefecturii Olt. „Vin cu probleme diverse, nu există un tipar anume. Trebuie menţionat că în audienţă poate veni orice persoană care consideră că o instituţie i-a încălcat un drept“, a mai spus Ţone.

Acordarea audienţelor o face personalul de specialitate al instituţiei Avocatul Poporului, iar petiţionarii nemulţumiţi de răspunsul primit se pot adresa în continuare, folosind datele de pe site-ul official, unui adjunct al Avocatului Poporului. În acest sens vor depune o cerere referitoare la problemele reclamate, urmând a li se comunica data la care adjunctul Avocatului Poporului le poate acorda audienţa.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite