Video Anomalia ce a făcut imposibilă repararea unui drum blocat de 15 ani. „În sfârșit am găsit podul“ VIDEO
0Un drum de aproximativ 4 kilometri din Olt este blocat de 15 ani în zona unui pod lung de doar câțiva metri, pentru că autoritățile nu au găsit, până de curând, documentele care să elucideze cui aparține podul, astfel încât acesta să poată fi reparat.
Drumul din Olt arată ca după bombardament, singurii care se mai încumetă să-l folosească până în punctul în care este blocat fiind pescarii împătiți de partidele de pescuit pe râul Olt.
Artera rutieră este importantă pentru că i-ar salva în primul rând pe oamenii care locuiesc în localitățile despărțite de râul Olt de parcurgerea unei distanțe de trei ori mai mare, așa cum se întâmplă astăzi.
Soluția ar fi ca cele patru localități să cedeze fiecare segmentul de drum deținut către Consiliul Județean (CJ) Olt, iar administrația județeană să-l refacă întru totul.
Impedimentul a fost, însă, faptul că podul de aproximativ 10 metri, construit în zona hidrocentralei Arcești, peste un contracanal, nu a fost găsit până de curând în nicio evidență.
Președintele CJ Olt a anunțat acum că, după aproape patru ani de căutări, s-a concluzionat că podul ar fi fost cedat, cu 25 ani în urmă, către Primăria Pleșoiu.
Primăria Pleșoiu a dat de curând o hotărâre de consiliu prin care îl cedează către CJ, iar după ce trece perioada în care hotărârea nu mai poate fi contestată, și după ce și porțiunile de drum sunt cedate către CJ, administrația județeană poate iniția procedura pentru a repara drumul.
Patru kilometri de drum în grija a patru localități
Drumul, care traversează și râul Olt, peste hidrocentrală, este în documente pe raza a patru localități din județul Olt: municipiul Slatina și comuna Curtișoara (pe malul stâng al râului Olt), comunele Pleșoiu și Găneasa (pe malul drept).
În 2008, accesul din zona hidrocentralei Arcești către localitățile Pleșoiu și Curtișoara a fost blocat pentru că podul de doar câțiva metri, construit peste contracanal, necesită reparații, nemaiputând fi folosit în siguranță.
În momentul în care circulația s-a închis, autoritățile au început să se întrebe cine este în măsură să facă reparația. Așa au aflat că podul peste contracanal, care reprezintă „buba”, nu figurează, în documente, ca fiind dat în administrare niciunei instituții.
Primii care au vrut să facă reparațiile au fost proprietarii hidrocentralei construite cu aproximativ 40 ani în urmă, fiind și cei care au descoperit anomalia din acte. Au aflat că nu-l pot repara, nefiind proprietari, așa că drumul a rămas închis.
În martie 2022, ca urmare a unei interpelări a consilierilor PNL într-o ședință a Consiliului Județean Olt, problema a fost repusă în discuție.
Reprezentanții CJ Olt aflaseră, la rândul lor, încă din 2019, că este o problemă în acte. În 2019 au vrut să folosească acest drum ca o variantă de ocolire pentru ca podul de fier de peste râul Olt, de la Slatina, să poată intra în reparații.
Directorul tehnic din cadrul CJ Olt explica, în martie 2022, pentru „Adevărul”, că s-au stabilit administratorii fiecărei porțiuni de drum, mai puțin pentru cei câțiva metri cât ține podul peste contracanal.
„Nu poți să aloci bani și să-i ții pentru un lucru pe care nu-l ai încă în patrimoniu”
La aproape doi ani de când au ridicat problema reparării drumului, consilierii PNL au vrut să știe care mai este stadiul cercetărilor administrative. În acest context, președintele CJ Olt Marius Oprescu a anunțat că „în sfârșit am găsit podul”.
„În momentul de față se lucrează la preluarea podului și a porțiunilor de drum, pentru că acel drum nu e drum județean. Acel drum a fost împărțit și dat către localități. O parte este pe raza municipiului Slatina, o parte pe raza localității Curtișoara; în sfârșit am găsit podul și sunt în procedură, consiliul local al comunei respective, cred că Pleșoiu, de a-l prelua în patrimoniu, urmând ca după ce este în patrimoniul dânșilor, să ni-l dea nouă. Iar o parte este pe raza comunei Slătioara sau Găneasa. Toate aceste porțiuni, când le avem...”, a anunțat Oprescu.
Șeful CJ Olt a explicat și cum se face că podul s-a pierdut vreme de atâția ani. „Podul nu era în patrimoniul nimănui. S-a găsit unde a fost dat și n-a fost însușit la vremea respectivă, acum 25 de ani, în patrimoniul comunei. Se bagă în patrimoniul comunei, după care porțiunile de drum vor veni prin hotărâre la Consiliul Județean, iar după ce le avem, putem să inițiem un proiect. (...) Nu putem să prindem acest drum până când nu este în patrimoniul nostru. Nu poți să aloci bani și să-i ții pentru un lucru pe care nu-l ai încă în patrimoniu. Când îl vom avea, ne vom apuca de construit proiect pentru el”, a mai spus Oprescu.
Cât despre un termen clar, nici acesta nu a putut fi avansat, cert fiind faptul că de la preluarea în evidențele comunei Pleșoiu a podului construit peste contracanal trebuie să treacă, a mai spus șeful CJ Olt, cel puțin șase luni, astfel încât hotărârea de consiliu să nu mai poată fi contestată.