Lucrări blocate la singurul giratoriu suspendat din România. „Minunea“ arhitectonică se ridică la ieşirea din Ploieşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Demarat în august 2013, cu o pauză de execuţie în 2014, cauzată de un iminent faliment al constructorului, singurul giratoriu suspendat din România întâmpină un nou blocaj. Lucrările stagnează pentru că firma constructoare nu mai are bani de salarii

Proiectul  giratoriului suspedat din intersecţia de la Păuleşti, la ieşirea din Ploieşti, a demarat în august 2013, durata de implementare promisă atunci de autorităţi fiind de 24 de luni, adică 31 iulie termenul final. Situaţie mai mult decât improbabilă în acest moment pentru că, deşi este finalizat în proporţie de 50%, lucrările stagnează.

Este pentru a doua oară când se întâmplă acest lucru după ce firma constructoare SCT (Societatea de Construcţii în Transport Bucureşti) a făcut o pauză de câteva luni în 2014, din cauza unui iminent faliment (firma a avut intense negocieri cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Prahova care au vrut să rezilieze contractul, dar ulterior au continuat tot cu SCT), iar acum lucrează la pasaj cu forţe minime pentru că nu mai are bani de salarii.

Potrivit reprezentanţilor CJ Prahova, constructorul pasajului, are datorii la alte societăţi, iar CJ a fost înştiinţat că trebuie să vireze banii alocaţi lucrărilor în conturile respectivelor firme. Este şi motivul pentru care firma nu mai are bani să continue lucrarea, iar momentan proiectul stagnează.

Proiectul pentru giratoriul suspendat a fost depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 – 2013 şi a primit finanţare europeană, valoarea lucrărilor fiind de peste 17,7 milioane de euro. 16,7 milioane de euro sunt asiguraţi din bani europeni nerambursabili şi prin program guvernamental, Consiliul Judeţean Prahova urmând să suporte diferenţa.

Pasajul rutier, cu o soluţie arhitecturală unică în România, va fi construit în localitatea Blejoi, în continuarea DJ 102 (Ploieşti –Păuleşti - Slănic Prahova) peste DN1B (Ploieşti - Urlaţi – Buzău).

Legătura de acces între cele două drumuri se va face prin bretele de acces denivelate şi un pod cu o lungime de aproximativ un kilometru. Inelul giratoriului va avea aproximativ 280 de metri.

La finalizare, giratoriul va înlocui intersecţia semaforizată existentă în prezent, deviind şi separând fluxurile de trafic, respectiv traficul general de tranzit de cel comercial în zona de dezvoltare din partea nordică a municipiului Ploieşti şi de cel periurban.

Giratoriul va avea o înălţime de 5,50-5,70 metri de la nivelul solului, iar cu tot cu parapeţii de protecţie va ajunge la aproximativ 7 metri.

Pe aceeaşi temă

Ce îi aşteaptă pe prahoveni în 2015: finalizarea marilor dosare de corupţie şi cele mai importante proiecte de infrastructură de după Revoluţie. Anul 2015 se anunţă unul important pentru prahoveni. În primul rând prin mai multe proiecte de infrastructură din Ploieşti şi din judeţ care au termen limită finalul acestui an, dar şi prin soluţiile aşteptate în dosarele de corupţie deschise în 2014.

FOTO Primul giratoriu suspendat din România este construit în Prahova. Lucrările pentru primul sens giratoriu suspendat din România au început în Prahova, la doar câţiva kilometri de Ploieşti. Construcţia, finanţată din fonduri europene, supratraversează DN 1B, şi va dura aproximativ doi ani

Ploieşti



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite